Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / STİ112 - SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: STİ112 Adı: BEDEN EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlıklı ve beden terbiyesine hakim bireysel beceri kazandırılacaktır PÇ-9 Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu olur.
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sportif oyunlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır.
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt edebilir. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 MEB, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının tanıtılması Uygulama
2 Beden eğitimi öğretmeninin mesleki yeterlikleri Uygulama
3 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Uygulama
4 Beden eğitimi ve sporun bilim dalları ile ilişkisi (felsefe, sosyoloji, psikoloji, pedegoji, ?) Uygulama
5 Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi Uygulama
6 Spor dallarının sınıflandırılması, beden eğitimi dersinin spor performansa etkileri Uygulama
7 Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları. Uygulama
8 Ara Sınav
9 Beden eğitimi ve spor uygulamalarından örnekler. Uygulama
10 Ülkemizde Beden eğitimi ve spor uygulamaları mevcut durum analizi. Uygulama
11 Antrenör olmak mı? Öğretmen olmak mı? Uygulama
12 Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi Uygulama
13 Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi Uygulama
14 Genel Değerlendirme Uygulama
15 Genel Değerlendirme Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Ergün Şengül, Serbest cimnastik, sporsal uygulama dizisi-5, Ankara. 1996 • Erdem Özdemir, Reyzan Özdemir, Cimnastikte duruş örnekleri ve jimnastik sopası ile yapılan hareketler, hekimler yayın birliği, Ankara 1998
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
It is aimed to improve the physical abilities of the students and to give them the ability to perform proper lifting and carrying with sufficient strength, durability, flexibility.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 3 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90