|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sağlıklı ve beden terbiyesine hakim bireysel beceri kazandırılacaktır |
PÇ-9 Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu olur. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sportif oyunlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt edebilir. |
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | MEB, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının tanıtılması | Uygulama |
| 2 | Beden eğitimi öğretmeninin mesleki yeterlikleri | Uygulama |
| 3 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Uygulama |
| 4 | Beden eğitimi ve sporun bilim dalları ile ilişkisi (felsefe, sosyoloji, psikoloji, pedegoji, ?) | Uygulama |
| 5 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi | Uygulama |
| 6 | Spor dallarının sınıflandırılması, beden eğitimi dersinin spor performansa etkileri | Uygulama |
| 7 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları. | Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Beden eğitimi ve spor uygulamalarından örnekler. | Uygulama |
| 10 | Ülkemizde Beden eğitimi ve spor uygulamaları mevcut durum analizi. | Uygulama |
| 11 | Antrenör olmak mı? Öğretmen olmak mı? | Uygulama |
| 12 | Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi | Uygulama |
| 13 | Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi | Uygulama |
| 14 | Genel Değerlendirme | Uygulama |
| 15 | Genel Değerlendirme | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Ergün Şengül, Serbest cimnastik, sporsal uygulama dizisi-5, Ankara. 1996 • Erdem Özdemir, Reyzan Özdemir, Cimnastikte duruş örnekleri ve jimnastik sopası ile yapılan hareketler, hekimler yayın birliği, Ankara 1998 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| It is aimed to improve the physical abilities of the students and to give them the ability to perform proper lifting and carrying with sufficient strength, durability, flexibility. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||