|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öncelikle temel düzeyde Japonca gramer yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim veya okuma-anlama becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Düzeyde Japonca gramer yapılarını öğrenir. |
PÇ-1 Kendi ana dilinde ve mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde sözlü ve yazılı teknik ifade yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta Düzeyde Japonca okuma parçalarını anlar. |
PÇ-1 Kendi ana dilinde ve mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde sözlü ve yazılı teknik ifade yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük hayatını kolaylaştıracak kalıpları tanır |
PÇ-1 Kendi ana dilinde ve mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde sözlü ve yazılı teknik ifade yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İsimler ve Meslekler -Yardımcı Fiil İnsanları tanımlama-Tekil-çoğul İsimler Alfabe-Özel İsimler-Cins İsimler İlişkiler-İnsanları Tanıtma İsim ve Soyisim Söyleme Telefon numarası ve Adres sorma-Yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma Yön Sorma ve Ulaşım-Yön Sorma-Bulunma Durumu Soruları ve Yanıtları Yön Tarif Etme va Anlama Ulaşım aracı tavsiye etme İnsanlar-Aile Üyelerini tanımlama-yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma Aile hakkında konuşma İnsanları tasvir etme-sıfatlar İnsanları tasvir etme Okuma Çalışmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kendini tanıtma | Sözlük kullanımı- anlatım |
2 | İşaret zamirleri | Anlatım-konuşma |
3 | Şahıs zamirleri | Anlatım-konuşma |
4 | Sayılar | Anlatım-konuşma |
5 | Desu, masu | Anlatım-konuşma |
6 | İşaret sıfatları | Anlatım-konuşma |
7 | Çoğul yapılar | Anlatım-konuşma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edatlar | Anlatım-konuşma |
10 | Yardımcı filler | Anlatım-konuşma |
11 | Fiil Yapıları | Anlatım-konuşma |
12 | Soru sözcükleri | Anlatım-konuşma |
13 | Fiil Yapıları | Anlatım-konuşma |
14 | Geniş ve gelecek zaman | Anlatım-konuşma |
15 | Imasu, arimasu | Anlatım-konuşma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Minna no nihongo, LearNihongo | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, yardımcı kitaplar, tahta, bilgisayar,cd ve dvd |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |