|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVGİ BALIKÇIOĞLU DEDEOĞLU (sbalikcidedeoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSA SERHAN CİHANGİR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin etik ilkelerini kavramasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda yorum yapacak şekilde bilinç düzeyini artırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Meslek etiği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İş etiğinin önemini kavrayarak etik değerlere göre davranır. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme yeteneğine sahiptir. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Turizmde meslek hayatında etik ilkeleri uygular. |
PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme yeteneğine sahiptir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etik ilkeleri,Etik kavramı,Ahlak kavramı,Kurumsal etik. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Etik ve Ahlak Kavramları | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 2 | Etikle İlgili Kavramlar(etik ilke, etik değer, etik kod, etik sorun, etik ikilem) | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 3 | İş Etiğinin Meslek Ahlakı, Çalışma Ahlakı ve Verimlilik ile İlişkisi | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 4 | İş Ahlakı ve Önemi | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 5 | Yöneticilerde Etik ve Ahlak | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 6 | Yöneticilerde Etik ve Ahlak | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 7 | Çalışanlar ve İş Ahlakı | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çalışanlar ve İş Ahlakı | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 10 | Etik Dışı Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 11 | Etik Dışı Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 12 | Nadler’in kurumsal performans modeli | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 13 | Kurumsal etik değerlendirme | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 14 | Kurumsal etik değerlendirme | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 15 | Organizasyonlarda etik yönetim sistemi oluşturma süreci nasıl tasarlanmalı | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mesleki Etik, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık | |
| 2 | Turizmde Etik, Meryem AKOĞLAN KOZAK, Hatice GÜÇLÜ NERGİZ, Detay Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||