|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnşaat Mühendisliğine temel oluşturmak üzere klasik mekaniğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık bir şekilde vermek ve özellikle kinematik ve dinamik ile ilgili konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. Elektrik ve manyetizma konularının incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektrik yüklerini tanıma, |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elektrik ve manyetik alanın oluşumunu ve etkilerini inceleme |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Klasik Mekaniğin temel kavramları, kinematik ve dinamik konularını inceleme |
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel fizik kanunları, Elektrik ve manyetizma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yük ve madde kavramları. | Anlatma Yöntemi |
2 | Elektrik alanı. | Anlatma Yöntemi |
3 | Gauss kanunu. | Anlatma Yöntemi |
4 | Elektriksel potansiyel. | Anlatma Yöntemi |
5 | Kapasitörler ve Dielektrik. | Anlatma Yöntemi |
6 | Akım ve direnç. | Anlatma Yöntemi |
7 | Doğru akım devreleri. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Manyetik alan. | Anlatma Yöntemi |
10 | Manyetik alan kaynakları. | Anlatma Yöntemi |
11 | Amper kanunu. | Anlatma Yöntemi |
12 | Faraday’ın indüksiyon kanunu. | Anlatma Yöntemi |
13 | Özindüksiyon ve RL devreleri. | Anlatma Yöntemi |
14 | Alternatif akımlar. | Anlatma Yöntemi |
15 | Maxwell denklemleri, elektromanyetik dalgalar. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. RESNICK, Vol I, John Wiley & Sons, 1981. | |
2 | Serway,R・A・and Beichner,RJ PhySics For Scientist and Engineers with Modern Physics, Sounders College Publishhg,2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
H. RESNICK, Vol I, John Wiley & Sons, 1981. Serway,R・A・and Beichner,RJ PhySics For Scientist and Engineers with Modern Physics, Sounders College Publishig,2000. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |