|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YÜCEL (umut.yucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, dış etkiler altında izostatik yapı sistemlerinin çözümünü gerçekleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapı mühendisliğinin amacını ve yapılan kabulleri kavrayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İzostatik sistemlerin dış yükler altındaki hesabını yaparak iç kuvvet diyagramlarını çizebilir ve yer değiştirme değerlerini hesaplayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
DÖÇ-3 | İzostatik yapı sistemleri için tesir çizgilerini elde edebilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yapı mühendisliğinin amacı ve yapılan kabuller, izostatik sistemlerin dış yükler altındaki hesabı, mafsallı kirişler ve mafsallı çerçeveler, kafes sistemler, izostatik sistemlerde şekil değiştirme ve yer değiştirme hesapları, izostatik sistemlerde enerji yöntemleri ile sehim hesabı, izostatik yapı sistemleri için tesir çizgileri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapı mühendisliğinin temel ilkeleri, yapı statiğinde yapılan kabuller, taşıyıcı sistemlerin sınıflandırılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Düzlem taşıyıcı sistemlerde kesit tesirleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Düzlem taşıyıcı sistemlerde kesit tesirleri diyagramlarının çizilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Mafsallı kirişler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Mafsallı çerçeveler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kafes sistemler hakkında genel bilgiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Düzlem kafes sistemlerin hesap yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sehim diyagramı, elastik eğri ve elastik kiriş teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Elastik kiriş teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Çift integrasyon yöntemi, moment-alan teoremleri, eşlenik kiriş yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Dış kuvvetlerin işi ve birim şekil değiştirme enerjisi, iş ve enerji ilkesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Virtüel iş yöntemi, Castigliano teoremi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | İzostatik sistemlerde deplasman hesabı uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Tesir çizgisi ve uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Darılmaz, K., Girgin, K., Aksoylu, M. G., Durgun, Y. (2017). Yapı Statiği İzostatik Sistemler. Birsen Yayınevi | |
2 | Ekiz, İ. (1992). Yapı Satiği I. Birsen Yayınevi | |
3 | Hibbeler, R.C. (2017). Yapı Statiği. Palme Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |