|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Basit ve birleşik mukavemet hallerinde çubuk elemanlarda gerilme ve deformasyon analizinin öğretilmesi. Yüklemeye bağlı olarak çubuk elemanlarda oluşabilecek deformasyon biçimleri ile deformasyon hesabının öğretilmesi. Enerji yöntemleriyle mukavemet problemlerinin çözülmesinin öğretilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Atalet momentinin öğretilmesi |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dairesel ve daire halkası kesitli çubukların burulması ve burulmada bağları nedeniyle statikçe belirsiz durumların öğretilmesi |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Basit eğilme ve eğik eğilmenin anlatılması ve aralarındaki ilişkinin öğretilmesi |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Normal kuvvet ve eğilmenin öğretilmesi, Çekmeye çalışmayan malzeme durumunun anlatılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atalet momentleri, Burulma momenti, Basit eğilme, Normal kuvvet ve eğilme (Ekzantrik normal kuvvet hali), Kesmeli eğilme, Eğilme ve burulma, Elastik eğri, Elastik stabilite, Enerji yöntemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alan Momentleri: Tanım, eksenlerin değiştirilmesi, Asal atalet eksenleri ve momentleri. | Sözlü Anlatım |
| 2 | Kolonların Burkulması, Kolonlarda kritik gerilme-narinlik ilişkisi, | Sözlü Anlatım |
| 3 | Burkulma etkisindeki elemanların boyutlandırılması | Sözlü Anlatım |
| 4 | Basit Eğilme: Tanım, kabuller | Sözlü Anlatım |
| 5 | Basit eğilmede gerilme ve şekil değiştirme hesabı. | Sözlü Anlatım |
| 6 | Eğik eğilme, gerilme ve şekil değiştirme hesabı. | Sözlü Anlatım |
| 7 | Kompozit kirişler, gerilme ve şekil değiştirme hesabı. | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kesmeli eğilme ve kesit boyutlandırılması | Sözlü Anlatım |
| 10 | Kayma Gerilmesi Formülünün Kullanılmasındaki Sınırlamalar, I Kesitlerde Kayma Gerilmelerinin Yayılışı, Kayma Akısı, Kayma Merkezi. | Sözlü Anlatım |
| 11 | Bileşik Mukavemet Halleri: Eksantrik Normal Kuvvet Halinde Gerilme ve Şekil değiştirmesinin hesaplanması | Sözlü Anlatım |
| 12 | Burulma Momenti hali: Burulma momenti diyagramları, | Sözlü Anlatım |
| 13 | Dairesel kesitli elemanlarda gerilme hesabı, şekil değiştirme hesabı, Dairesel kesitli elemanların boyutlandırılması, | Sözlü Anlatım |
| 14 | Burulmada şekil değiştirme enerjisi hesabı, Dairesel olmayan kesitlerin burulması. | Sözlü Anlatım |
| 15 | Elastik Eğrinin integrasyon yöntemi ile belirlenmesi, Hiperstatik problemlerin elastik eğri yardımı ile çözümü | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | R.C. Hibbeler, 2004, Mechanics of Materials, Prentice Hall, ISBN:0- 13-124-571 | |
| 2 | Omurtag M.H. Mukavemet cilt 1 6. Baskı Birsen yayınevi 2018 | |
| 3 | Omurtag M.H. Mukavemet çözümlü pr.ler cilt 1 6. Baskı Birsen yayınevi 2018 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1- Mehmet Bakioğlu, 2001, Cisimlerin Mukavemeti, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., ISBN:975-486-435. 2- R.C. Hibbeler, 2004, Mechanics of Materials, Prentice Hall, ISBN:0- 13-124-571 3- Mustafa İnan, 2001, Cisimlerin Mukavemeti, İTÜ Vakfı Yayınları. James M. Gere, Barry J. Goodno, 2014, Mechanics of Materials, Nobel Akademik Yayıncılık. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||