|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER BİLHAN (omerbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Baraj planlama, tasarım, inşaatı ve performansıyla ilgili bilgileri vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Baraj planlaması ve yapı esasları hakkında bilgi vermek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Baraj tiplerini öğrenmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Baraj tasarım ilkelerini öğrenmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Barajlarda stabilite hesaplarını öğrenmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Barajların planlanması, ağırlık barajlar, kemer barajlar, payandalı barajlar, dolgu barajlar, Dolusavak tasarımı. Dipsavak tasarımı, Derivasyon tasarımı, Enerji kırıcı yapılar ve Türbinler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel esaslar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
2 | Barajların yer ve tip seçimi | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
3 | Ağırlık Barajlar (Klasik beton ağırlık barajlar, SSB barajlar) | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
4 | Kemer Barajlar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
5 | Payandalı Barajlar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
6 | Dolgu Barajlar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
7 | Dolgu barajlarda tasarım kriterleri | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dolgu barajlarda stabilite analizleri | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
10 | Dolusavaklar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
11 | Enerji kırıcı yapılar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
12 | Dipsavaklar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
13 | Derivasyon | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
14 | Türbinler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
15 | Türbinler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Necati AĞIRALİOĞLU, Baraj Planlama ve Tasarımı I, II ve III. | |
2 | Prof. Dr. M. Emin EMİROĞLU - Barajlar ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Necati AĞIRALİOĞLU, Baraj Planlama ve Tasarımı I, II ve III. Prof. Dr. M. Emin EMİROĞLU - Barajlar ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 |
9.Proje | 1 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |