|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramlarına yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler Türk işaret Dili dilbilgisi kavramlarını açıklayabilirler. |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya'da ve Türkiye'de işaret dili, Türk işaret dili ve özellikleri,; harfler, tanımlar ve kullanım;kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri, Türk işaret dilbilgisi kavramları, Türk işaret dili ve karşılıklı konuşma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 3 | Türk İşaret Dili ve özellikleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 4 | Türk İşaret Dili ve özellikleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 5 | Harfler, tanımlar ve kullanım | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 6 | Harfler, tanımlar ve kullanım | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 7 | Kendisi ile ilgili işaretler | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çevre ile ilgili işaretler | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 10 | Cümle kurma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 11 | Sayılar ve matematik işaretleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 12 | Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 13 | Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 14 | Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 15 | Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk İşaret Dili Dersi Kitabı 2-3(Milli Eğitim Bakanlığı) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Türk işaret dili dersi öğretim materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 14 | 3 | |
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||