Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 209 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 209 Adı: TÜRK İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramlarına yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler Türk işaret Dili dilbilgisi kavramlarını açıklayabilirler. PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünya'da ve Türkiye'de işaret dili, Türk işaret dili ve özellikleri,; harfler, tanımlar ve kullanım;kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri, Türk işaret dilbilgisi kavramları, Türk işaret dili ve karşılıklı konuşma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
2 Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
3 Türk İşaret Dili ve özellikleri Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
4 Türk İşaret Dili ve özellikleri Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
5 Harfler, tanımlar ve kullanım Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
6 Harfler, tanımlar ve kullanım Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
7 Kendisi ile ilgili işaretler Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
8 Ara Sınav
9 Çevre ile ilgili işaretler Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
10 Cümle kurma Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
11 Sayılar ve matematik işaretleri Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
12 Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
13 Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
14 Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
15 Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk İşaret Dili Dersi Kitabı 2-3(Milli Eğitim Bakanlığı)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Türk işaret dili dersi öğretim materyalleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 3
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90