|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramlarına yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Türk işaret Dili dilbilgisi kavramlarını açıklayabilirler. |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya'da ve Türkiye'de işaret dili, Türk işaret dili ve özellikleri,; harfler, tanımlar ve kullanım;kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri, Türk işaret dilbilgisi kavramları, Türk işaret dili ve karşılıklı konuşma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
2 | Dünyada ve Türkiye'deki işaret dili | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
3 | Türk İşaret Dili ve özellikleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
4 | Türk İşaret Dili ve özellikleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
5 | Harfler, tanımlar ve kullanım | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
6 | Harfler, tanımlar ve kullanım | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
7 | Kendisi ile ilgili işaretler | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre ile ilgili işaretler | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
10 | Cümle kurma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
11 | Sayılar ve matematik işaretleri | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
12 | Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
13 | Türk İşaret Dili dilbilgisi kavramları | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
14 | Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
15 | Türk İşaret Dili ve karşılıklı konuşma | Bireysel çalışma, beceri geliştirme çalışması, rol yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk İşaret Dili Dersi Kitabı 2-3(Milli Eğitim Bakanlığı) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türk işaret dili dersi öğretim materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 3 | |
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |