|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUTLUHAN AKIN (mutluhanakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislik jeolojisinin inşaat projelerindeki öneminin ve projelendirme aşamasındaki yerinin aktarılması amaçlanmaktadır. Mühendislik projelerinde göz ardı edilen jeomühendislik problemlerinin yol açtığı güvenlik ve maliyet sorunları hakkında farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik Jeolojisinin uygulama projelerindeki önemini bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Jeomühendislik sorunları karşısında uygun çözüm önerileri geliştirmek |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şev mühendisliği, baraj mühendisliği, tünel mühendisliği, zemin iyileştirme, yapı mühendisliği konularına ait mevcut uygulamalar ve bu uygulamalarda karşılaşılan sorunlar ve çözüm yöntemleri dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mühendislik Jeolojisi kavramı | Anlatma Yöntemi |
2 | Mühendislik jeolojisinde üç boyutlu düşünme | Makale Eleştirisi |
3 | Şev duraylılığı örnek vaka-1 | Anlatma Yöntemi |
4 | Şev duraylılığı örnek vaka-2 | Makale Eleştirisi |
5 | Zemin iyileştirme örnek vaka-1 | Anlatma Yöntemi |
6 | Tünel jeolojisi örnek vaka-1 | Makale Eleştirisi |
7 | Tünel jeolojisi örnek vaka-2 | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baraj jeolojisi örnek vaka-1 | Makale Eleştirisi |
10 | Baraj jeolojisi örnek vaka-2 | Anlatma Yöntemi |
11 | Yapı mühendisliği örnek vaka-1 | Makale Eleştirisi |
12 | Ayrışma ve ayrışmanın yarattığı sorunlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Ayrışma ve ayrışmanın yarattığı sorunlar | Makale Eleştirisi |
14 | Yapıtaşları ve mühendislik | Anlatma Yöntemi |
15 | Yapıtaşları ve mühendislik | Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mühendislik Jeolojisinin Esasları II. Baskı, Tony Waltham (Çev: Kamil Kayabalı), Spon Press | |
2 | Mühendislik Jeolojisi ve İnşaat, Bell F.G. (Çev: Kamil Kayabalı), Gazi Kitabevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, bilgisayar ve ilgili yazılımlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |