|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER BİLHAN (omerbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, suyun ve sulamanın önemini, tarımsal bitkilerin sulama zamanının planlanmasını, sulama zamanının planlanmasında kullanılan yöntemleri, bir sulamada uygulanacak sulama suyu miktarını, sulama sistemlerinin sınıflandırılmasını, sulama sistemi seçimini, toprak bitki su ilişkilerini, toprak su tutma kapasitesini, tarım arazilerinde drenaj sorunu ve nedenlerini, drenaj ile bitki gelişimi ve verimi arasında ilişkiyi, drenaj katsayısı, dren derinliği ve dren mesafesi gibi drenaj hakkında genel konuların öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeotermal sistem tanımlayabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Su-kayaç ilişkilerini ortaya koyabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sulamanın tanımı amacı önemi, Toprak bitki su ilişkileri, Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı, Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı, Sulama yöntemleri, Tarımsal drenajın tanımı, Tarım arazilerinde drenaj ihtiyacı ve drenajın faydaları, Drenaj etüdleri, Drenaj şebekesi ve elemanları, Drenaj sistemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sulamanın tanımı amacı önemi | Anlatma Yöntemi |
2 | Toprak bitki su ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
3 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı | Anlatma Yöntemi |
4 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı | Anlatma Yöntemi |
5 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı | Anlatma Yöntemi |
6 | Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı | Anlatma Yöntemi |
7 | Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sulama yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Sulama yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Su-kayaç ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
12 | Su-kayaç ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
13 | Su-kayaç ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
14 | Su-kayaç ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
15 | Su-kayaç ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gökçe, A. 2000. Maden yatakları. Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları No:85. Sivas | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kanber R., Çakır R., Tarı A.F., 2003. Sulama ve Drenaj Mühendisliği, Toprak ve Su kaynakları Araştırma Şube Müdürlüğü Yayın No:122, 537s. Kara M., Çi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |