|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
METİN KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, her bir yüksek lisans öğrencisinin, uzmanlık alanına yönelik işletme yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğrenciler bilimsel makale yazma becerlerini geliştirecektir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, işletme ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Bilimsel bir makalenin literatürü nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Bilimsel bir makalenin yöntem kısımları nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Bilimsel bir makalenin bulguları nasıl yorumlanır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Bilimsel bir makalenin sonucu nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
10 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
11 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
12 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
2 | Day, A. R. (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Eds: Gülay Aşkar Altay), Ankara: Tübitak. | |
3 | Çeşitli Bilimsel Makaleler | |
4 | Ingrid Smithey Fulmer 2012 Editor's Comments: The Craft of Writing Theory Articles-Variety and Similarity in AMR Academy of Management Review 37(3): 327-331 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çeşitli bilimsel Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 4 | 32 |
c) Performans Ödevi | 7 | 7 | 49 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |