Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kültürel miras kavramını tanımlayabilme |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Günümüzde yaşatılan kültürel miras ögelerini analiz edebilme |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Türkiyede bulunan kültürel miras alanlarını tanıyabilme. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Türkiye’deki kültürel miras alanları ve kaynakları, Geleneksel oyunlar, Geleneksel meslekler sözlü gelenekler ve anlatımlar Gösteri sanatları, Toplumsal uygulamalar Ritüeller ve şölenler, Doğa ve evrenle ilgili uygulamalar (Halk inanışları) El sanatları |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kültür Kavramı, Kültürün Özellikleri, Kültür Tipleri ve Çeşitleri |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Kültürel Miras ve Kültürel Miras Türleri. Kültürel Mirasın Korunmasında Uluslararası Sözleşmeler ve Belgeler |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Türkiye'deki Ulusal Kültürel Mirası Koruma Mevzuatı. Dünya mirası kavramının gelişimi |
Anlatma Yöntemi |
4 |
UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan değerlerimiz: İstanbul'un Tarihi Alanları |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Hitit Başkenti Hattuşa, Nemrut Dağı. Xanthos ve Letoon Antik Şehirleri, Hierapolis ve Pamukkale |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Safranbolu Şehri, Troya Antik Kenti. Selimiye Camii ve Külliyesi. |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çatalhöyük Neolitik Antik Kenti, Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Bursa ve Cumalıkızık (Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu), Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Efes Antik Kenti, Ani Arkeolojik Alanı. |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Afrodisias Antik Kenti, Göbeklitepe ve Arslantepe Arkeolojik Alanı. |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanteri |
Anlatma Yöntemi |
14 |
UNESCO insanlığın somut olmayan kültürel mirasının temsili listesindeki unsurlarımız-1 |
Anlatma Yöntemi |
15 |
UNESCO insanlığın somut olmayan kültürel mirasının temsili listesindeki unsurlarımız-2 |
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
1. Oğuz, Ö. (2008) Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Mirası (Ed.). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları |
2 |
2. Oğuz, Ö. (2008). Çağdaş Kentin Kültürü ve Somut Olmayan Kültürel Miras. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları |
3 |
Alper Bozkurt, Kültürel Turizm, Kriter Yayınevi, 2017. |
4 |
Coğrafya ve Tarih Perspektifinden Somut Kültürel Miras ve Türkiye. Oğuz DİKER ve Taşkın DENİZ. Pegem Akademi Yayıncılık. |
5 |
Dünya Mirasında Türkiye. Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Tanıtma Genel Müdürlüğü: http://www.kulturvarliklari.gov.tr |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, projeksiyon, CD |