| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin davranışsal karar modelleri, refah ekonomileri, sosyal tercihler, pazar ve saha deneyleri gibi davranışsal iktisadın temel konuları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | bireylerin kayıp ve kazanç karşısındaki tutum farklılıklarını fark eder. | 
			
		 
			PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 
		|
| DÖÇ-2 | karar vermede sezgisel yöntemlerin nasıl kullanıldığını fark eder. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| DÖÇ-3 | laboratuar ortamında parasal teşviklerin piyasanın işleyişine nasıl etki ettiğini test eder | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş | Anlatım | 
| 2 | Zaman Tutarsızlığı: Teori ve Uygulamalar | Anlatım | 
| 3 | Davranışsal Refah Ekonomileri | Anlatım | 
| 4 | Deney ve Dinamik Tutarsızlık, Iskonto ve Alan Sonuçları | Anlatım | 
| 5 | Davranışsal Karar Modelleri | Anlatım | 
| 6 | Belirsizlik Altında Karar Alma | Anlatım | 
| 7 | Referansa Bağımlı Tercihler | Anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ön yargılı İnançlar | Anlatım | 
| 10 | Sosyal Tercihler | Anlatım | 
| 11 | Özendirici Mekanizmalar ve Kurumlar | Anlatım | 
| 12 | Pazar Deneyleri | Anlatım | 
| 13 | Saha Deneyleri | Anlatım | 
| 14 | Nöro İktisada Giriş | Anlatım | 
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1-C.F.CAMERER - G. LOEWENSTEIN - M. RABIN (ed.), Advances in Behavioral Economics, Princeton University Press. 2004. | |
| 2 | 2-Ch. A. HOLT, Markets, Games, & Strategic Behavior, Prentice Hall, 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| der kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 10 | 80 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 191 | ||