|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye iktisadın bir sosyal bilim olarak teorik gelişimini aktarmaktır. Bu amaçla öğrenciye hem iktisadi düşünce tarihinin gelişimi hem de bu gelişim içerisinde kullanılan yöntemler öğretilir. Bu derste Eski Yunan iktisadi düşüncesinden başlayarak iktisadi düşüncenin ana okulları ve düşünürleri tanıtılır. Merkantilizm, Klasik politik iktisat ve buna karşı gelişen (Alman Tarihçi Okul, Marksist iktisat gibi) iktisadi düşünce akımları, Neoklasik iktisat, Kurumsal İktisat, Keynezyen İktisat ve modern iktisadi düşünce okulları bu dersin konularını oluşturur. Bu ders bir iktisat tarihi dersi olmamakla birlikte iktisadi düşüncenin geliştiği iktisadi çerçeve de öğrenciye anlatılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi düşünceyi oluşturan belli başlı görüşler hakkında bilgi sunabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İktisadi düşünceleri dünya düzenin çözümlenmesinde kullanabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İktisadi düşüncenin dinamik yapısını açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, günümüzdeki iktisadi akımları tarihsel bir bakış açısıyla ele alıp günümüze kadar hangi aşamalardan geçtiğini açıkladığı için, ekonominin en önemli alanlarından birini oluşturur. Bu derste ekonominin gelişimi, tarihsel süreçte metodolojik ve analitik sorular üzerinde durularak ve ana ekonomik düşünceye alternatif olabilecek düşüncelerle değerlendirilecektir. Önce, teoriler arasındaki dinamik ilişkiyi inceleyen genel bir çerçeve çizilerek piyasa sisteminin tarihsel gelişim süreci incelenecektir. Daha sonra, her bir düşünce okulu kronolojik sıra ile ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Keynesyen İktisadın Temel Önermeleri-1 | Anlatım |
2 | Keynesyen İktisadın Temel Önermeleri-2 | Anlatım |
3 | Monetarizm | Anlatım |
4 | Yeni Klasik İktisat | Anlatım |
5 | Yeni Keynesyen İktisat | Anlatım |
6 | Post Keynesyen İktisat | Anlatım |
7 | Arz Yanlı İktisat | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu Tercihi Teorisi | Anlatım |
10 | Reel Konjonktür Teorisi | Anlatım |
11 | Kurumsal İktisat | Anlatım |
12 | Yeni Kurumsal İktisat | Anlatım |
13 | Post Otistik İktisat | Anlatım |
14 | Nöroiktisat - Feminist İktisat | Anlatım |
15 | Yeşil Ekonomi | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karşılaştırmalı İktisat Okulları (yazar: Yüksel BİLGİLİ) | |
2 | İktisadi Düşünce Tarihi (yazar: Gülten KAZGAN) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |