|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı; öğrencilere kalkınma ekonomisindeki temel kavramları, metodları ve politika sorunlarını tanıştırmaktır. Derste gelişmekte olan ülkelerdeki kalkınamamışlık ve yoksulluğun belirleyicilerini analiz edilecek, yoksulluğun azaltılması ve kalkınmanın başarılabilmesi için gerekli politika ve stratejileri tartışılacaktır. Öğrencilerin bu meseleleri teorik düzeyde ekonomi politikalari açisindan ele almak için gerekli kavramsal araçları edinmesi ve bu araçlari kullanması temel hedeftir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalkınma ekonomisinin temel konu ve kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ülkelerin kalkınmışlık düzeylerini belirleyen çeşitli disiplinlerden çok sayıda kurumsal ve kantitatif faktörü tanımlayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri modern kalkınma ekonomisinin kuramsal modelleriyle ilişkilendirebilir.. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalkınma ile ilgili temel kavramlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Kalkınma Örnekleri | Anlatım |
2 | Ekonomi, Kurumlar ve Gelişme: Küresel Bir Çerçeve | Anlatım |
3 | Karşılaştırmalı Ekonomik Kalkınma | Anlatım |
4 | Klasik Ekonomik Gelişme Kuramları | Anlatım |
5 | Gelişme ve Azgelişmişliğin Modern Kuramları | Anlatım |
6 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Gelişme | Anlatım |
7 | Nüfus Artışı ve Ekonomik Kalkınma | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şehirleşme ve Kırsal-Şehir Göçü: Teori ve Politika | Anlatım |
10 | Beşeri Sermaye: Eğitim ve Sağlık | Anlatım |
11 | Tarımsal dönüşüm ve Kırsal Kalkınma | Anlatım |
12 | Çevre ve Gelişme | Anlatım |
13 | Ekonomi Politik ve Piyasa, Devlet ve Sivil Toplumun Ekonomik Gelişme Açısından Rolü | Anlatım |
14 | Uluslararası Ticaret ve Kalkınma Stratejisi | Anlatım |
15 | Yabancı Sermaye, Yatırım ve Dış Yardımlar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sami Taban- Muhsin Kar, Kalkınma Ekonomisi, Ekin Basın Yayım, 2015. | |
2 | Kalkınma İktisadı-Prof. Dr. Muhteşem KAYNAK (Gazi Kitabevi) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |