|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi vermek ve farkındalık yaratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersin temel hedefi ilgili öğrencilerin konuya ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırmaktır. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu analiz eder. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin Dünya ve Türkiye'deki yansımalarını değerlendirir. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum, Vatandaşlık ve eşitlik, Kadın hareketleri, Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal cinsiyet kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
2 | Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
3 | Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
4 | Toplumsal cinsiyet ve milliyetçilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
5 | 4 Toplumsal cinsiyet ve savaş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
6 | Vatandaşlık ve eşitlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
7 | Katılım ve temsil | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kadın hareketleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
10 | Kadın hareketleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
11 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
12 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
13 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
14 | Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
15 | Küresel istatistikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Yayınları... | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, İstatiksel veriler, Raporlar, Kaynak kitaplar,.. vb |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |