Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / DTT-506 - DIŞ TİCARET (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: DTT-506 Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DIŞ TİCARET (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
bu dersin amacı, İhracat pazarlaması kavramlarının, pazarlama karmasının tanıtılması ve dış ticarette ödeme ve teslim şekillerinin anlatılması, işletmelerin uluslararası alanda faaliyet göstermelerine yönelik temel bilgilerin verilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazar belirleme kriterlerini açıklayabilir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
PÇ-8 Potansiyel pazar alternatiflerini araştırarak dış ticaret fırsatları yaratabilir ve uygun strateji geliştirebilir.
PÇ-18 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Uluslararası ekonomi, finans, pazarlama ve hukuk alanlarındaki bilgilerini dış ticaret ile bağlantılı olarak geliştirebilir.
PÇ-18 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fiyatlama stratejilerini ve ödeme şekillerini açıklayabilir. PÇ-6 Uluslararası ekonomi, finans, pazarlama ve hukuk alanlarındaki bilgilerini dış ticaret ile bağlantılı olarak geliştirebilir.
PÇ-12 Dış ticarette alternatif ödeme şekillerini bilir.
PÇ-15 Uluslararası para, sermaye ve mal hareketleriyle ilişkili olarak finansal piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-18 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar, uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler: kültürel, ekonomik, yasal ve teknolojik çevre, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, pazar bölümleme ve pazar seçimi, uluslararası pazarlamada ürün stratejisi, uluslararası dağıtım kanalları, fiyatlama stratejileri ve ödeme şekilleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar Anlatma Yöntemi
2 Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar Anlatma Yöntemi
3 uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler: kültürel, ekonomik, yasal ve teknolojik çevre Anlatma Yöntemi
4 uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler: kültürel, ekonomik, yasal ve teknolojik çevre Anlatma Yöntemi
5 uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler: kültürel, ekonomik, yasal ve teknolojik çevre Anlatma Yöntemi
6 pazar bölümleme ve pazar seçimi Anlatma Yöntemi
7 pazar bölümleme ve pazar seçimi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Anlatma Yöntemi
10 uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Anlatma Yöntemi
11 uluslararası dağıtım kanalları Anlatma Yöntemi
12 uluslararası dağıtım kanalları Anlatma Yöntemi
13 uluslararası dağıtım kanalları Anlatma Yöntemi
14 fiyatlama stratejileri ve ödeme şekilleri Anlatma Yöntemi
15 fiyatlama stratejileri ve ödeme şekilleri Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1-Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu (2010) "Uluslararası Pazarlama Yönetimi" İstanbul: Beta
2 2-Gerald Albaum, Jesper Strandskov and Edvin Duerr (2008)"International Marketing and Export Management" England: Prentice Hall
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ters kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 12 72
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 191