|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Anadolu Platosunun siyasal, kültürel yaşantısını ve bu yaşantının şekillendirdiği yerleşimlerin incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu'nun tarih öncesi ve tarih çağlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Anadolunun tarih süreci içerisinde hangi gelişmişlik özelliklerini taşıdığını ve Anadolu kültürlerinin yaratmış olduğu sanatsal ve mimari özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Paleolitik dönemden itibaren Anadolu’nun tarih öncesi çağları / Hitit, Lidya, Frigya, Urartu, Pers egemenliği çağı, Likya ve Kayra Uygarlıkları / Yunan ve Hellenistik dönem ı / Roma dönemi / Anadolu’nun Yunan ve Roma arkeolojisi / Anadolu’nun Hırıstiyan Çağı, Bizans Dönemi / Anadolu’nun Türk dönemi: Erken Beylikler, Anadolu Selçuklu ve Anadolu Beylikleri dönemi / Tüm uygarlıklarda kültür ve sanat, uzak ve yakın uygarlıklarla ilişkiler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarih Öncesi Uygarlıklar.(Paleolitik, Mezolitik, Neolitik, Khalkolitik Dönemler) | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
2 | Anadolu'da Tunç Çağı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
3 | Hatti ve Hitit Uygarlıkları | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
4 | Anadolu'da İ.Ö 1.Binde Küçük Krallıklar Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
5 | Geç Hitit Uygarlığı (Geç Hitit Stilleri, sanatı, mimarlığı, Geç Hitit Sanatının Yunan Sanatına etkileri) | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
6 | Urartu Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
7 | Frigya Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lydia ve Likya Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
10 | Anadolu'da Pers Egemenliği Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
11 | Anadolu'da Hellen Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
12 | Anadolu'da Roma Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
13 | Selçuklu ve Osmanlı Sanatı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
14 | Cumhuriyet Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anonim, Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, 6.cilt, İstanbul, Görsel Yayınlar, 1982-85. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
AKURGAL, E., “Anadolu Uygarlıkları”, İstanbul, Net Yayınları, 1988. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |