|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Anadolu Platosunun siyasal, kültürel yaşantısını ve bu yaşantının şekillendirdiği yerleşimlerin incelenmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu'nun tarih öncesi ve tarih çağlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Anadolunun tarih süreci içerisinde hangi gelişmişlik özelliklerini taşıdığını ve Anadolu kültürlerinin yaratmış olduğu sanatsal ve mimari özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Paleolitik dönemden itibaren Anadolu’nun tarih öncesi çağları / Hitit, Lidya, Frigya, Urartu, Pers egemenliği çağı, Likya ve Kayra Uygarlıkları / Yunan ve Hellenistik dönem ı / Roma dönemi / Anadolu’nun Yunan ve Roma arkeolojisi / Anadolu’nun Hırıstiyan Çağı, Bizans Dönemi / Anadolu’nun Türk dönemi: Erken Beylikler, Anadolu Selçuklu ve Anadolu Beylikleri dönemi / Tüm uygarlıklarda kültür ve sanat, uzak ve yakın uygarlıklarla ilişkiler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarih Öncesi Uygarlıklar.(Paleolitik, Mezolitik, Neolitik, Khalkolitik Dönemler) | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 2 | Anadolu'da Tunç Çağı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 3 | Hatti ve Hitit Uygarlıkları | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 4 | Anadolu'da İ.Ö 1.Binde Küçük Krallıklar Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 5 | Geç Hitit Uygarlığı (Geç Hitit Stilleri, sanatı, mimarlığı, Geç Hitit Sanatının Yunan Sanatına etkileri) | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 6 | Urartu Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 7 | Frigya Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lydia ve Likya Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 10 | Anadolu'da Pers Egemenliği Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 11 | Anadolu'da Hellen Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 12 | Anadolu'da Roma Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 13 | Selçuklu ve Osmanlı Sanatı | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anonim, Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, 6.cilt, İstanbul, Görsel Yayınlar, 1982-85. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| AKURGAL, E., “Anadolu Uygarlıkları”, İstanbul, Net Yayınları, 1988. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 187 | ||