Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR523 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR523 Adı: DİNSEL İNANÇLAR TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dinin ortaya çıkış sebepleri, tarih içerisinde aldığı şekiller ve dinin ilk ortaya çıkışından günümüze kadar geçmişte yaşamış ya da halen yaşamakta olan dinler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinlerin ortak özellikleri, kısa tarihçeleri, ilkeleri, inançları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dinler tarihinin turist rehberliği mesleği için önemini anlar PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, önemi ve içeriği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
2 Dinlerin doğuşu kaynağı ve yayıldıkları alanlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
3 Dinler açısından insan, Toplum ve Tanrı arasındaki ilişkileri düzenleyen kurallar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
4 Dinlerin sınıflandırılması, yapısal özellikleri ve fonksiyonları. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
5 İlkel kabile dinleri, Milli dinler ve ilahi dinler ile ilgili kavramlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
6 İlkçağ dinleri: Mısır, Mezopotamya, Yunanistan ve Mezopotamya. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
7 Anadolu’da yaşamış olan dinlerin tarihçesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
10 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Yöntemi, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
11 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
12 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
13 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
14 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
15 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dinler Tarihi-Abdurrahman Küçük, Günay Tümer ve Mehmet Alparslan Küçük
2 Ana Hatlarıyla Dinler Tarihi-Mahmut Aydın
3 Dinler Tarihine Giriş-Mircea Eliade
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180