|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE KALE (ekale@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm rehberliğinde insan kaynakları yönetimi konularında gerekli bilgileri sunmak ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Ayrıca bu alanda çalışabilecek beceriyi kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Turizm rehberliğinde İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel tanımları yapar |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini bilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan Kaynakları Politikası ve Planlaması, Personel bulma, seçme ve yerleştirme, Kariyer Planlaması, Ücret Yönetimi, Endüstriyel İlişkiler ve güncel insan kaynakları yönetimi uygulama ve tekniklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi gelişim süreci | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
4 | İş Analizi, İş Tanımı ve İş Gerekleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
5 | İş Gücü Pazarı ve İş Gören Bulma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | İş Gören Seçme ve Yerleştirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
7 | İş Gören Eğitimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kariyer Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
10 | İş Gören Değerleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
11 | İş değerleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
12 | Ücretleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
13 | Disiplin | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
14 | Turizmde Farklı Kültürler (Kültürel Farklılıklar) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
15 | Endüstriyel İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bohlander, G.W. and. Snell, S.A (2009) Managing Human Resources , New Jersey, South-Western College Pub. | |
2 | Özgen, H., Öztürk, A., & Yalçın, A. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |