|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE KALE (ekale@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Özgün bir seminer konusu saptayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
| 2 | Bilimsel bir makalenin literatürü ve metodolojisi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
| 3 | Bilimsel bir makalenin örneklem, ölçek ve veri analizi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
| 4 | Bilimsel bir makalenin bulguları ve sonucu nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
| 5 | Bilimsel bir makalenin kaynakları, dipnotları, ekleri ve teşekkür kısmı nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
| 6 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 7 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 10 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 11 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 12 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 13 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 14 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 15 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
| 2 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 14 | 56 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||