Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF222 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF222 Adı: ÜÇ BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
3D Studio Max programında ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutlarını bilerek, bilgisayarda üç boyutlu çizim yaptırabilmek ve çıktı alabildirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üç boyutlu çizim ve mimari görselleştirme kapsamında, 3D Studio Max programıyla ilgili temel komutları kullanabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutlarını bilir, bilgisayarda üç boyutlu çizim yapabilir ve çıktı alabilir. PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-3 kullanarak nesne çizebilir ve modelleme yapabilir. PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Özgün mekan projesi hazırlayabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Üç boyutlu canlandırma yapabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Render işlemi yapmak suretiyle öngörülen animasyonu oluşturabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
3D Studio Max programı: ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutları, bilgisayarda üç boyutlu çizim yapabilme ve çıktı alabilme süreçler. Üç boyutlu mimari görselleştirme kapsamında mekan projesi çizimi 3D Studio Max programıyla modelleme yapma, render ayarları, malzeme ve Işık ayarları Üç boyutlu mimari görselleştirme bağlamında animasyon teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 3D Studio Max programı ile üç boyutlu çizim ve mimari görselleştirme olgusu, 3D Studio Max programının özellikleri, Ekran düzenleme komutları, Nesne seçme işlemleri, Transformlar, Standart ve Extended nesneleri kullanabilme Anlatım
2 Nesnelerle çizim yapabilme, Nesnelere kaplama ekleme, Malzeme ayarları Anlatım, problem çözme
3 Modellemeye giriş ve modifier kullanımı, Modifierler kullanarak nesne modellemesi, Parametrik modelleme ve Polygon modelleme teknikleri Anlatım, problem çözme
4 Çizgi kullanımı, Çizgilerden üç boyutlu nesne elde edilmesi, Çizgi kullanımı ve mekan çizimi Anlatım, problem çözme
5 Çizgi kullanımı, Çizgilerden üç boyutlu nesne elde edilmesi, Çizgi kullanımı ve mekan çizimi Anlatım, problem çözme
6 Mekanların malzeme/kaplama ile donatılması ve ışıklandırma Anlatım, problem çözme
7 Mekanların malzeme/kaplama ile donatılması ve ışıklandırma Anlatım, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Diğer CAD programından proje aktarma ve üç boyutlu hale getirilmesi Anlatım, problem çözme
10 Vray render ayarları ve malzeme türleri Anlatım, problem çözme
11 Render alma süreci Anlatım, problem çözme
12 Animasyon Anlatım, problem çözme
13 Animasyon Anlatım, problem çözme
14 Animasyon Anlatım, problem çözme
15 Vray render ayarları ve malzeme türleri Anlatım, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kambur, N. (2014). 3D Studio Max ile Görselleştirme, Seçkin Yayıncılık.
2 Dündar, S. K. (2013). Üç boyutlu (3D) animasyon çalışmalarında gerçekçilik kavramının incelenmesi ve bir uygulama çalışması.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 6 12 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 2 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 2 9 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90