|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeolojik sit alanlarını, bulundukları yerleri, oluşum süreçlerini anlamayı hedefler. Jeolojik mirası koruma bilinci kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeolojik mirasın ne olduğunun anlaşılması, Jeosit, jeopark, jeoyol gibi kavramların öğretilmesi, Dünya’da ve Türkiye’de belli başlı jeolojik miras unsurlarının bilinmesi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri, jeosit, jeopark kavramları, Türkiye’nin jeolojik miras alanları, dünyadan örnek jeolojik miras alanları; jeolojik miras alanlarının araştırılması ve tanıtılması ile bilimsel, kültürel ve ekonomik yönleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojik miras nedir? Tanımı, Jeolojik miras la ilgili kavramlar, Türkiye'den ve Dünyadan jeolojik mirasa örnek yerler | Anlatma Yöntemi |
2 | Jeopark olarak Pamukkale | Anlatma Yöntemi |
3 | Kula volkanik jeoparkı | Anlatma Yöntemi |
4 | Kızılcahamam-Çamlıdere Jeopark ve Jeoturizm Projesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Nemrut volkanı ve Van Gölü | Anlatma Yöntemi |
6 | Midilli Adası (Lesvos), taşlaşmış orman açık hava müzesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Dim mağarası, Alanya | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Naturpark-terravita, Almanya | Anlatma Yöntemi |
10 | Hateg Country Dinosaurs jeoparkı | Anlatma Yöntemi |
11 | Kolorado Kanyonu | Anlatma Yöntemi |
12 | Yozgat Çamlığı Milli Parkı | Anlatma Yöntemi |
13 | Hasankeyf, Doğal ve Kültürel Miras Ögeleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Ürgüp-Göreme Peri bacaları, Konya yöresi obrukları | Anlatma Yöntemi |
15 | Vulkaneifel-Almanya, Yellowstone jeoparkı, ABD | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |