Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YTÖ 521 - YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YTÖ 521 Adı: KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürlerarası İletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kültürlerarası iletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olur. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Alanla ilgili temel kaynakları ve örnek alan çalışmalarını bilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini tanıyabilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Topluluklar arasındaki kültürel farklılıkları anlama ve analiz etme konusu işlenecektir. Kültürlerarası iletişim alanında öne çıkan kuramsal yaklaşımlar ele alınacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel hem de kuramsal olarak eleştirel bir bakışla incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür nedir? Anlatım, Tartışma
2 Kültürün Vokabüleri Anlatım, Tartışma
3 Kültürlerarasılık ne demek? Anlatım, Tartışma
4 Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi Anlatım, Tartışma
5 Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi Anlatım, Tartışma
6 Zaman ve Mekanın kültürelliği Anlatım, Tartışma
7 Kültürel Boyutlar Kuramı Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Değer yönelimleri kuramı Anlatım, Tartışma
10 Ağ ve sistem kuramları Anlatım, Tartışma
11 Kültürlerarasılık örnekleri: Analizler Anlatım, Tartışma
12 Örneklerden teoriye: Ara değerlendirme Anlatım, Tartışma
13 Kültürlerarası yeterlik, etik bağlamlar Anlatım, Tartışma
14 Kültürlerarası İletişim ve imkansız diyaloglar Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme ve sunumlar Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kartarı, Asker. (2006). Farklılıklarla Yaşamak. Ürün: Ankara.
2 Baumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi. Ankara: Dost.
3 Tutal, Nilgün (2006). Küreselleşme İletişim ve Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 2 4 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 170