|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürlerarası İletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olur. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alanla ilgili temel kaynakları ve örnek alan çalışmalarını bilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilir. |
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini tanıyabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Topluluklar arasındaki kültürel farklılıkları anlama ve analiz etme konusu işlenecektir. Kültürlerarası iletişim alanında öne çıkan kuramsal yaklaşımlar ele alınacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel hem de kuramsal olarak eleştirel bir bakışla incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür nedir? | Anlatım, Tartışma |
2 | Kültürün Vokabüleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Kültürlerarasılık ne demek? | Anlatım, Tartışma |
4 | Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi | Anlatım, Tartışma |
5 | Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi | Anlatım, Tartışma |
6 | Zaman ve Mekanın kültürelliği | Anlatım, Tartışma |
7 | Kültürel Boyutlar Kuramı | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değer yönelimleri kuramı | Anlatım, Tartışma |
10 | Ağ ve sistem kuramları | Anlatım, Tartışma |
11 | Kültürlerarasılık örnekleri: Analizler | Anlatım, Tartışma |
12 | Örneklerden teoriye: Ara değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
13 | Kültürlerarası yeterlik, etik bağlamlar | Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürlerarası İletişim ve imkansız diyaloglar | Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme ve sunumlar | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kartarı, Asker. (2006). Farklılıklarla Yaşamak. Ürün: Ankara. | |
2 | Baumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi. Ankara: Dost. | |
3 | Tutal, Nilgün (2006). Küreselleşme İletişim ve Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |