|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünyada ve Türkiyede yetiştiriciliği yapılan ve doğadan toplanıp tüketilen mantar türleri, üretim miktarları, yetişme koşulları, yöntemleri ve yetiştiricilik sorunlarını anlatmak, kompost yapımından başlayarak tüm yetiştiricilik aşamalarını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler mantar yetiştiriciliğinde kullanılan tanımları bilirler. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler mantar üretim tekniklerini öğrenirler. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler mantarhane ve kompost üretim yeri tasarlayabilirler. |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler mantar hasadını, paketlemesini ve muhafazasını öğrenirler. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mantarlardan sporlarının, sporlardan misellerin ve tohumluk misellerin elde edilmesi, kompost yapımı, misellerin komposta ekimi, mantar yetiştiriciliği için gerekli ekolojik koşullar, kültürel işlemler, hasat, hastalık ve zararlılar, mantar yetiştiriciliğinin tarihçesi ve uygulanan değişik yetiştirme sistemleri ile mantarların biyolojisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanımı ve içeriği, Türkiye ve Dünya?da mantarcılığın tarihçesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
2 | Mantarın tanımı, sistematikteki yeri, ekonomik önemi ve besin değeri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | Agaricus bisporus (beyaz şapkalı kültür mantarı) un biyolojisi ve üremesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | Agaricus bisporus (beyaz şapkalı kültür mantarı) un ekolojik istekleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | Mantar üretim yerleri ve sistemleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | Modern mantar işletmeleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | Kompost reçetelerinin hazırlanışı ve kompost yapımı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tohumluk misel üretimi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Komposta misel ekim yöntemleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Örtü toprağının özellikleri, hazırlanışı ve serimi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
12 | Yetiştiricilik döneminde uygulanan bakım işlemleri, hasat, muhafaza ve paketleme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
13 | Mantar hastalık ve zararlıları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
14 | Pleurotus spp. yetiştiriciliği | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
15 | Zehirli Mantarlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksu, Ş., 2006. Kültür Mantarı Üretim Teknikleri. Hasad Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 6 | 1 | 50 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 28 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |