|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal medya kavramına bir giriş sağlamak, Sosyal medya kullanımının hayatın farklı alanlarını nasıl değiştirdiğini tartışmak, Farklı iş alanlarında sosyal medyanın nasıl başarılı bir şekilde kullanılabileceğini tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal medyaya ilişkin temel kavramları bilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal medyanın sosyal ve kültürel hayatı nasıl değiştirdiğine dair eleştirel bir bakış geliştirebilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal medyanın iş hayatında nasıl kullanılabileceğine dair farklı metotları öğrenebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı sosyal medya örneklerini inceleyebilir. |
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Katılımcı ve tartışma odaklı bir şekilde gerçekleşecek olan ders kullanılan taktikler, geliştirilen stratejiler ve amaçlar açısından sosyal medyanın siyasi kullanımını incelemektedir. Ders medya aktivizmi, aktivist pratiklerin incelenmesi, yeni ve eski medyanin yerel, ulusal ve küresel ölçekte kullanımı inceler. Medya aktivizmini yaratıcılık ve verimliliği, politik ve estetik değeri açısından değerlendirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal Medyaya Giriş | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
2 | Sosyal ağlar | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
3 | Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
4 | Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
5 | Sosyal Paylaşım Siteleri | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
6 | Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
7 | Ders Tekrarı | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Medya ve Gizlilik | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
10 | Sosyal Medyada Kriz Yönetimi | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
11 | Sosyal Medya ve CRM | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
12 | Sosyal Medya ve Reklamcılık | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
13 | Sosyal Medya İzleme ve Raporlama | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
14 | Genel Bakış - Sosyal Medya İletişim Planı | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
15 | Türkiye'de sosyal medya | Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyükaslan, A., Kırık, A. M. (Ed.) (2013). Sosyal Medya Araştırmaları 1. Konya: Çizgi Kitabevi. | |
2 | Kırcova, İ., Enginkaya, E. Sosyal medya pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları. | |
3 | Mavnacıoğlu, K. (2015). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, tartışmalar, okumalar, sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |