|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı temel robotik kodlama mantığını kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel robotik kodlama kavramlarını kavrayabilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı algılayıcılar kullanarak uygulamalar geliştirebilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı programlar üzerinde robotik kodlama uygulamaları geliştirebilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Robotik kodlama kavramı ve robotik kodlama platformları, Ardunio ile robotik kodlamanın temel prensipleri. Temel Kod Bloğu Yapısı, Ledler, Sensörler, Ekranlar gibi Temel giriş ve çıkış elemanları ile çalışma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Robotik Kodlamaya Giriş ve Farklı Robotik Kodlama Platformları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Arduino'ya giriş ve Arduino uno kartını tanıtma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Breadboard, LED, Direnç gibi temel elektronik devre elemanlarını tanıma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Tinkirked ile devre tasarımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Void() Setup() Yapısı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Pinmode() Digitalwrite() komutları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | LEDler kullanarak basit kodlamalar yapma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Buzzer ile çalışma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Potansiyometre Kullanımı, Buton Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Seri Monitörden değer okuma, Işık sensörü kullanma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Mesafe Sensörü Kullanma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | LCD ekran ve Tuş Takımı kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Servo Motor Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Motor sürücü devresi kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Projeler Eşliğinde Arduino ile Robotik Programlama(2018).Mehmet Akif Arvas.Seçkin-Bilgisayar Yayınevi. | |
2 | Arvas, M,A. (2008) Projeler Eşliğinde Arduino ile Robotik Programlama. Seçkin-Bilgisayar Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yardımcı ders kitabı, Arduino seti, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |