|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAMZA KURTKAPAN (hamzakurtkapan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, bir sosyal bilim olarak Sosyoloji’nin kısa bir tarihçesini sunmak; sosyolojinin farklı dallarını, —Comte, Durkheim, Weber vb. gibi— sosyolojinin kurucularını ve onların temel düşüncelerini sosyoloji öğrencilerine tanıtmak ve —sosyal yapı, sosyal grup, statü, rol, sosyal tabakalaşma, aile, din, eğitim, ekonomi, siyaset vb. gibi— sosyolojinin başlıca kavramlarının ve temel toplumsal kurumların bir açıklamasını yapmak amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ- |
||
DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenci; - sosyolojinin temel kavramlarını öğrenecek - sosyolojik bakış açısı geliştirebilecek - sosyolojinin konusunu ve günümüzde sosyologların ilgilendikleri temel sosyolojik konuları bilebilecek - kendi toplumunu ve farklı toplumları analiz edebilecek; - toplumsal yaşamı daha iyi anlayabilecektir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste sosyolojinin temel kuram ve kavramları ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyoloji nedir? Sosyolojik soru sorma ve cevaplama Soyolojide kuramsal düşünme | Anlatma Yöntemi |
2 | Sosyolojinin Bir Bilim Olarak Kuruluşu | Anlatma Yöntemi |
3 | Sosyolojinin Kurucu İsimleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Türkiye'de Sosyoloji | Anlatma Yöntemi |
5 | Türk Sosyolojisinin Kurucu İsimleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Çağdaş sosyoloji teorileri I | Anlatma Yöntemi |
7 | Çağdaş Sosyoloji teorileri II | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplum ve Birey I: Sosyalleşme nedir? | Anlatma Yöntemi |
10 | Toplum ve Birey II: Toplumsal Statü ve Rol | Anlatma Yöntemi |
11 | Toplum ve Birey III: Toplumsal Gruplar | Anlatma Yöntemi |
12 | Toplumsal Tabakalaşma | Anlatma Yöntemi |
13 | Toplumsal Hareketlilik | Anlatma Yöntemi |
14 | Toplumsal Değişme | Anlatma Yöntemi |
15 | Sonuç: Genel Bir Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Giddens, A. (2008). Sosyoloji, çev. Özel, H. vd. İstanbul: Kırmızı Yay. | |
2 | Aslantürk, Z. ve Amman, T. (1999). Sosyoloji: Kavramlar, Kurumlar, Süreçler Teoriler, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fak. Yay. | |
3 | Bauman, Z. (1998). Sosyolojik Düşünmek, çevre. Yılmaz, A. İstanbul: Ayrıntı Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Her ders için bir yarıyıl boyunca 14 haftalık Ders videosu, Ders Sunumu hazırlanmaktadır. Ayrıca Üniversite Merkez Kütüphanesi e-Veritabanı üzerindeki kaynaklar bulunmaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 60 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |