Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL631 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL631 Adı: BRIYOTERMİNOLOJİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Briyolijide kullanılan terimler, kelime kökenleri, anlamları hakkında bilgilendirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Latince de okunuş, vurgu ve yazım kuralları hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yer gösteren özel isimler, küçüklük gösteren isimler hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Renkler, yer gösteren sıfatlar, sayılar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Grekçeden gelen kelime gövdeleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Briyoloji çalışmalarında kullanılan sözlükler hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Briyoloji terminolojisinin gelişimi, kavramlar, deyimler ve bunların etimolojisi. Deyimlerin ve kelimelerin ifade kazanmalarıı ve doğru kullanım şekilleri, hyrid kelimeler. Karşılaştırmalı klasik Yunan ve Latin biyoloji terimleri, ayrıca dignozis ve deskripsiyonda söz dizimi dersin içerisinde yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Latince de okunuş, vurgu ve yazım kuralları ve sistematik terminoloji. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 İsim -a çekimi, -o çekimi, -u çekimi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Yergösteren özel isimler, küçüklük gösteren isimler. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Sıfatlar, yalın sıfatlar, iç takılı sıfatlar, bileşik sıfatlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 İki takı alan sıfatlar, üç takı alan sıfatlar sıfat-fiiller Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Sıfatların üstünlük dereceleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Renkler, yer gösteren sıfatlar, sayılar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Zarf Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Edat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Grekçeden gelen kelime gövdeleri. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 A-G arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 H-M arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 N-S arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 T-Z arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Brunner, H., Tanker, N., 1988, Mesleki Latince Ank. Üniv. Eczacılık fak. Yay. No: 63 1-171
2 Malcolm, B., Malcolm, N., 2000. Mosses and Other Bryophytes: An Illustrated Glossary,Micro-Optic Press,219p.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 6 1 50
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 42 126
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 14 14
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
0
0
Toplam İş Yükü 182