|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Briyolijide kullanılan terimler, kelime kökenleri, anlamları hakkında bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Latince de okunuş, vurgu ve yazım kuralları hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yer gösteren özel isimler, küçüklük gösteren isimler hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Renkler, yer gösteren sıfatlar, sayılar hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Grekçeden gelen kelime gövdeleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Briyoloji çalışmalarında kullanılan sözlükler hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Briyoloji terminolojisinin gelişimi, kavramlar, deyimler ve bunların etimolojisi. Deyimlerin ve kelimelerin ifade kazanmalarıı ve doğru kullanım şekilleri, hyrid kelimeler. Karşılaştırmalı klasik Yunan ve Latin biyoloji terimleri, ayrıca dignozis ve deskripsiyonda söz dizimi dersin içerisinde yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Latince de okunuş, vurgu ve yazım kuralları ve sistematik terminoloji. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İsim -a çekimi, -o çekimi, -u çekimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Yergösteren özel isimler, küçüklük gösteren isimler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Sıfatlar, yalın sıfatlar, iç takılı sıfatlar, bileşik sıfatlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | İki takı alan sıfatlar, üç takı alan sıfatlar sıfat-fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Sıfatların üstünlük dereceleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Renkler, yer gösteren sıfatlar, sayılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zarf | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Edat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Grekçeden gelen kelime gövdeleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | A-G arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | H-M arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | N-S arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | T-Z arasındaki terimlerin rastgele irdelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Brunner, H., Tanker, N., 1988, Mesleki Latince Ank. Üniv. Eczacılık fak. Yay. No: 63 1-171 | |
2 | Malcolm, B., Malcolm, N., 2000. Mosses and Other Bryophytes: An Illustrated Glossary,Micro-Optic Press,219p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 6 | 1 | 50 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 42 | 126 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |