|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kültür, dil, kültürler arası iletişim ilgili temel kavramlara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Almanca dili öğretimi alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Dil öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Dil-kültür bağını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, kültür, dil ve iletişim ile ilgili temel kavramlar, dil öğretim yöntem ve teknikleri, dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin önemi konularını kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür, dil ve iletişim kavramları | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 2 | Kültürlerarası iletişimin amacı | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 3 | İletişim sürecinin özellikleri | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 4 | Kültürlerarası iletişim konusu | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 5 | kişilerarası iletişim - kültürlerarası iletişim farkı | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 6 | kültürlerarası farklılaşma | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 7 | Kültürlerarası iletişim yeterliliği | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kültürlerarası iletişim ile ilgili kuramlar | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 10 | Sözsüz iletişim | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 11 | dil öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatma, soru cevap, tartışma |
| 12 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
| 13 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
| 14 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
| 15 | Yabancı Dil öğretiminde kültürlerarası iletişim, Genel tekrar | Anlatma, sunum, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kartari, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak - Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12-15 | 3 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12-15 | 3 | 30 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 178 | ||