Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB624 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)

Kodu: TİB624 Adı: CERH VE TA'DİL PROBLEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA IŞIK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı hadis ilimlerinde cerh ve ta'dilin önemini kavratmak, cerh ve ta'dille ilgili tartışmalara değinmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cerh ve tadilin hadis ilmindeki yerini öğrenir PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hadis ilminde cerh ve tadil kavramlarını bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Klasik kaynaklarda cerh ve tadile dair tartışmaları bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Cerh ve tadilin mertebelerini bilir PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Alimlerin cerh ve tadilin mertebelerine dair farklı görüşlerini bilir PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hadis ilimlerinde cerh ve ta'dilin konusu hakkında bilgi verilir. Siyasî olayların ve mezheplerin ortaya çıkışının cerh ve ta'dil ilminin ortaya çıkışına tesiri tartışılır. Cerh ve ta'dilin mertebeleri hakkında bilgi verilir. Modern dönemde cerh ve ta'dille ilgili tartışmalara değinilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cerh ve tadil kavramları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Cerh ve tadil ilminin konusu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Siyasi olaylar ve cerh ve tadilin teşekkülü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Tadilin mertebeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Cerhin metebeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Klasik kaynaklarda cerh ve tadil Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Klasik kaynaklarda cerh ve tadile dair tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Klasik kaynaklarda cerh ve tadile dair tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Modern kaynaklarda cerh ve tadil Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Modern kaynaklarda cerh ve tadile dair tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Modern kaynaklarda cerh ve tadile dair tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Alimlerin cerh ve tadilin mertebelerine dair farklı görüşleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Alimlerin cerh ve tadilin mertebelerine dair farklı görüşleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Alimlerin cerh ve tadilin mertebelerine dair farklı görüşleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmet Yücel Hadis Tarihi İfav Yayınları, İstanbul, 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 4 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 6 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180