|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşım ile sosyal kalkınma göstergeleri ve ekonomik teori arasındaki ilişkiyi kavramaktır. Ayrıntılı olarak, amaçlarından biri ekonomik, sosyal ve politik aktivitelerde toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramını, etki eden sosyo-kültürel, kurumsal ve ekonomik faktörler ve de ekonomik çıkarımlar çerçevesinde incelemektir. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin ekonomik politika konularını analiz etmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekonominin diğer disiplinler ve sosyal değerler ile ilişkisini keşfedebileceklerdir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bir toplumun sosyal kalkınma göstergeleri ile ekonomik gelişmişlik arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisini açıklayabileceklerdir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eğitimsel kazanım ve işgücü piyasasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin ekonomik çıkarımları hususunda yorum yapabileceklerdir. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramı ve göstergeleri, kadınların işgücü piyasasına katılımını etkileyen arz yönlü faktörler (eğitimsel kazanım, toplumsal norm, evlilik ve doğurganlık kararları vb. sosyo-kültürel faktörler) ve talep yönlü faktörler (istihdamın sektörel dağılımındaki değişiklikler, kurumsal değişiklikler), işgücü piyasasında cinsiyete dayalı mesleki ayrımcılık (dikey ve yatay ayrımcılık), işgücünün verimli dağılımının genel üretkenlikteki kazanıma etkisi, kadınların eğitimsel kazanımı ve işgücü piyasasına katılımı ile ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramının Tanımı, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği-Eşitsizliği Kavramlarının Tanımları ve Göstergeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Arz yönlü Faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımı: Talep yönlü Faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | İşgücü Piyasasında Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin İstatistiksel Analizi ve Türkiye Uygulaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Kadınların Eğitimsel Kazanımı ve Beşeri Sermaye Birikiminin Ekonomik Büyümeye Katkısı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımının Ekonomik Büyüme ve Kalkınmaya Katkısı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | İşgücü Piyasasında Cinsiyete Dayalı Mesleki Ayrımcılık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonomik Büyüme ve Kalkınmanın Kadınların Eğitimsel Kazanımı Üzerindeki Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Ekonomik Büyüme ve Kalkınmanın Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımı Üzerindeki Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Cinsiyetçi Kuznets Eğrisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İlgili Literatürdeki Makalelerin/Çalışma Metinlerinin İncelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | İlgili Literatürdeki Makalelerin/Çalışma Metinlerinin İncelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Öğrenci Sunumları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrenci Sunumları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanan notlar, PowerPoint sunuları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |