| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELİN ZENGİN TAŞDEMİR (szengin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlara ve ekonomi bilimi içinde toplumsal cinsiyetin rolüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Kadınların işgücüne katılımını belirleyen faktörleri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | İktisat teorilerinden hareketle toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yol açtığı ekonomik sorunlara çözüm önerileri sunabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir.  PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplumsal Cinsiyet İle İlgili Temel Kavramlar, Toplumsal Cinsiyet Eşitsiliği İle İlgili Göstergeler, Feminist Ekonomi, Kadın ve Kalkınma, İşgücü Piyasalarına Kadınların Katılımını Etkileyen Faktörler, Yoksulluğun Kadınlaşması,Uluslararası Göçün Kadınlaşması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | Anlatım | 
| 2 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği-Eşitsizliği ve Göstergeleri | Anlatım | 
| 3 | Feminizm ve Feminist Ekonomi | Anlatım | 
| 4 | Feminizm ve Feminist Ekonomi | Anlatım | 
| 5 | Sağlık, Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet | Anlatım-Tartışma | 
| 6 | Eğitim, Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma | Anlatım-Tartışma | 
| 7 | Kalkınmada Cinsiyetlerarası Eşitsizlik Sorunları | Anlatım-Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kadının Güçlenmesi ve Ekonomik Kalkınma | Anlatım-Tartışma | 
| 10 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Arz Yönlü Faktörler | Anlatım-Tartışma | 
| 11 | Kadınların İşgücü Piyasasına Katılım Kararları: Talep Yönlü Faktörler | Anlatım-Tartışma | 
| 12 | Uluslararası Göçün Kadınlaşması | Anlatım-Tartışma | 
| 13 | Sanayileşme, Uluslararası Ticaret ve Toplumsal Cinsiyet | Anlatım-Tartışma | 
| 14 | Yoksulluğun Feminizasyonu | Anlatım-Tartışma | 
| 15 | Genel Tekrar | Anlatım | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ufuk Serdaroğlu (2010), İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Efil Yayınevi. | |
| 2 | Joys P. Jacobsen (2007),The Economics of Gender (Third Edition). USA: Blackwell Publishing | |
| 3 | Çeşitli makaleler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||