|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ BALIKÇIOĞLU DEDEOĞLU (sbalikcidedeoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sağlık turizmi, sağlık turizminin yeri ve önemi, sağlık turizminin ülkemizdeki yerini belirleme ve sağlık turizminin geliştirilmesi konularında yeterliliklerini sağlamak ve dünyadaki sağlık turizmi uygulamalarına ilişkin bilgi edinmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık turizmi uygulamaları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dünyadaki sağlık turizmi uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Destinasyon özelinde sağlık turizmi uygulamalarını açıklayabilirler. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık turizminin tanımı, özellikleri, tarihçesi, sınıflandırılması sağlık turizmi arzı ve talebi, farklı turizm türleri ve Dünyadaki sağlık turizmi uygulamaları incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık turizminin tanımı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap |
2 | Sağlık turizmine ilişkin temel kavramlar | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap |
3 | Sağlık turizmi çeşitleri | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap |
4 | Türkiye'de sağlık turizmi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap |
5 | Dünyada sağlık turizmi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap |
6 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
7 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
10 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
11 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
12 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
13 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
14 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
15 | Sunumlar | tartışma yöntemi, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Turizminde Öne Çıkan Ülkeler, Ahmet YILDIZ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notu, slayt sunu ve dökümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |