|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDURRAHİM YALÇIN (a.yalcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ailenin sosyolojik yapısını ve tarihi süreç içindeki gelişimini anlamayı sağlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-17 Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur. |
PÇ-11 Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur. PÇ-12 Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Evlilik türleri, çocuk yetiştirme, boşanma ve toplumsal cinsiyet konuları aile kurumu üzerinden açıklanır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | Anlatım, tartışma |
| 2 | Aile Sosyolojisi: Konuları, Perspektifi ve Gelişimi | Anlatım, tartışma |
| 3 | Sosyolojik Yaklaşımda Aile Kuramları | Anlatım, tartışma |
| 4 | Aileler: Türler, İşlevler | Anlatım, tartışma |
| 5 | Akrabalık ve Yakın İlişkiler | Anlatım, tartışma |
| 6 | Aile İdeolojisi | Anlatım, tartışma |
| 7 | Şiddetin Aile İçi Görünümleri | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'de Değişen Aile Yapısı | Anlatım, tartışma |
| 10 | Sosyolojik Yaklaşımlar ve Değişen Aile | Anlatım, tartışma |
| 11 | Sosyolojik Yaklaşımlar Temelinde Aile Kuramı | Anlatım, tartışma |
| 12 | Sosyolojik Yaklaşımlar Temelinde Aile Kuramı: İşlevselci-Fonksiyonalist Yaklaşım | Anlatım, tartışma |
| 13 | Sosyolojik Yaklaşımlar Temelinde Aile Kuramı: Çatışmacı Kuram | Anlatım, tartışma |
| 14 | Sosyolojik Yaklaşımlar Temelinde Aile Kuramı: Feminizm ve Aile | Anlatım, tartışma |
| 15 | Aile ve Değişme | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | "Sitematik Aile Sosyolojisi, Editör: Mustafa Aydın, Çizgi Kitabevi, 4. Baskı, 2019 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||