|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ (caglagurlas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sistemlere yönelik hastalıkların tanıtılması ve ayırt edilmesinin sağlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sistemik hastalıkların ve bulaşıcı hastalıkların nedenlerini, risk faktörlerini, belirtilerini, komplikasyonlarını, korunma yöntemlerini, tanılanması ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kronik hastalıkların nedenlerini, risk faktörlerini, belirtilerini, komplikasyonlarını, korunma yöntemlerini, tanılanması ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Psikiyatrik bozukluların nedenlerini, belirtilerini, tanılanmasını ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Duyu organları hastalıkları, deri hastalıkları kas- iskelet sistemi hastalıkları, bağ dokusu ve hastalıkları, erkek ve kadın genital sistemi hastalıkları, bulaşıcı hastalıklar, ruh sağlığı ve hastalıkları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Duyu organlarının hastalıkları | anlatım, tartışma |
2 | Deri hastalıkları | anlatım, soru cevap |
3 | Kadın genital sistemi hastalıkları | örnek olay, soru cevap |
4 | Erkek genital sistemi hastalıkları | anlatım, tartışma soru cevap |
5 | Bulaşıcı hastalıklar dersine giriş | anlatım, tartışma soru cevap |
6 | Virüslerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | planlı grup çalışması, tartışma |
7 | Bakterilerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | anlatım, tartışma soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parazitlerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | anlatım, soru cevap |
10 | Ruh sağlığı ve hastalıkları dersine giriş | anlatım, tartışma soru cevap |
11 | Psikiyatrik bozukluklar | anlatım, tartışma |
12 | Psikiyatrik bozukluklar | anlatım, tartışma soru cevap |
13 | madde bağımlığı nedir? | planlı grup çalışması, tartışma |
14 | kanserler | örnek olay, soru cevap |
15 | Genel tekrar ve dersin değerlendirmesi | anlatım, tartışma soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülay MŞ.,Polat M. HASTALIKLAR BİLGİSİ DERS KİTABI (2.BASKI).DÜNYA TIP KİTAP EVİ.2018 | |
2 | Taşkın L. doğum ve kadın sağlığı Hemşireliği (17. baskı).Akademisyen Kitapevi.2021 | |
3 | Köroğlu E. Psikiyatri Temel Kitabı (2020). esenkal yayıncılık,2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı yazı tahtası, kalem ve kağıtlar Web tabanlı dökümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |