Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Karayosunlarının, Ciğerotlarının ve boynuzlu ciğer otlarının morfolojisi, anatomisini ve sınıflandırmasını yapar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Karaya çıkan ilk bitkilerin evrimini anlatır |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Moleküler ve hücre biyolojisinde model olarak kullanılan karayosunlarının ismini söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Briyofitlerin eko-fizyolojisi hakkında konuşabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Karayosunlarının kuraklığa karşı geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Briyofitlerin koruma biyolojisini ne olduğunu açıklar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Briyofitlerin kendine özgü özellikleri ve yaşam döngüsü; Evrimsel açıklama için kriterler; Karayosunlarının, Ciğerotlarının ve boynuzlu ciğer otlarının morfolojisi, anatomisi ve sınıflandırması,Briyofitlerin eko-fizyolojisini, Karayosunlarının kuraklığa karşı geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmalar, Briyofitlerin populasyon ve kommunite ekolojisi, Briyofitlerin koruma biyolojisi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ciğerotlarının morfolojisi ve sınıflandırmasını |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
2 |
Karayosunlarının morfolojisi, anatomisi ve sınıflandırması |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
3 |
Boynuzlu ciğerotlarının morfolojisi ve anotomis |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
4 |
İlk kara bitkilerinin evrimi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
5 |
Moleküler ve hücre biyolojisinde model olarak karayosunları |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
6 |
Eko-fizyoloji |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
7 |
Kuraklığa karşı karayosunlarının yosunların geliştirdiği biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mineral beslenme ve substrat ekolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
10 |
Bataklıklarda biryofitlerin fonksiyonu |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
11 |
Briyofitlerin populasyon ve komunite ekolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
12 |
Briyofitlerde türleşme |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
13 |
Briyofitlerin koruma biyolojisi |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
14 |
Değişen dünyada biryofitler |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
15 |
Biyocoğrafya |
Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Goffinet, B., Shaw, A,J., 2009. Bryophyte Biology, Cambridge University Press, UK |
2 |
Vanderpoorten, A., Goffinet, B., 2009. Introdiction to Bryophytes, Cambridge University Press, UK |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|