| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Günlük Yaşamın Görülebilir Unsurlarını kavrar. Gündelik yaşamı farklı bir perspektifle yorumlama yeteneği kazandırır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Günlük hayattaki olaylara sosyolojik analiz getirme yeteneği verilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Olayların sosyolojik yönünü mukayeseli olarak açıklanmasını sağlar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.  
			
		 | 
		   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Sosyolojik olayların bilimsel yönlerinin analizi kabiliyetini geliştirir. Sosyolojik olayları değerlendirme yeteneği kazandırır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  
			
		 | 
		   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Günlük Yaşam Sosyolojisinde Temel Kavramlar, Epistemolojik Unsurlar; Kuramsal Yaklaşımlar: Neo-Marxist Akım İçinde Habermas, Heller; Fenomenolojik Yaklaşım İçinde Schutz, Berger ve Luckmann, Ardigo; Kuzey-Amerika Mikro Sosyolojisinden Goffman ve Garfinkel; Yeni Yaklaşımlar: Maffesoli; Pratik, Beden, Kuram: Foucault ve Bourdieu, de Certeau; Günlük Yaşamın Eleştirisi: Yeni-Freudcu Çalışmalar, Marxism ve Psikanaliz; Günlük Yaşamın Görülebilir Unsurları; Yaşam-dünyasında Yapılar; Popüler Yaşam Biçim ve Stratejileri; Sosyal Sınıflar ve Günlük Hayat; Günlük Hayat ve Toplumsal Cinsiyet. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Hayatta bir derdi olmak | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Temel teorik yaklaşımlar: neo-marxis takım: Heller, Habermas, Lefebvre
 | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Fenomenolojikyaklaşım:Schutz, Berger ve Luckmann, Ardigo | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 4 | 
		Kuzey-Amerika Mikrososyolojisi:Goffman ve Garfinkel | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 5 | 
		Günlük yaşam sosyolojisinin epistemolojik unsurları | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 6 | 
		Günlük yaşamda bilinçdışı, pratik, iktidar: Freud, Bourdieu, Foucault | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 7 | 
		Günlük Yaşamın Eleştirisi: Yeni-Freudcu Çalışmalar, Marxism ve Psikanaliz | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Günlük yaşam sosyolojisinde çağdaş kuramsal çabalar: de Certeau, Maffesoli, Bovone, Smith | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 10 | 
		Günlük hayatın eleştirisi:Marksizmin Freud´u keşfi. | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 11 | 
		 Günlük yaşamda yabancılaşma ve muhalefet:Lefebvre | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 12 | 
		Gerçeklik, benlik ve iktidar ilişkilerinde birey | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 13 | 
		Yaşam biçimleri ve tüketimin antropolojisi | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 14 | 
		Minimalizm, etik ve geç-kapitalizm; günlük yaşama direnme biçimleri:aşk ve estetik | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 15 | 
		Bir haddini bilme pratiği olarak yaşama sanatı | 
		Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Heller, A. (1984) Everyday Life. London:RoutledgeandKegan Paul Heller, A. (1985) ThePower of Shame:ARationalPerspective. London:RoutledgeandKegan Paul. ch:3:Everyday Life, Rationality of Reason, Rationality of Intellect. Smith, D. E. (1987) TheEveryday World as Problematic. Boston:NortheasternUniversityPress. |