Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Günlük Yaşamın Görülebilir Unsurlarını kavrar. Gündelik yaşamı farklı bir perspektifle yorumlama yeteneği kazandırır. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Günlük hayattaki olaylara sosyolojik analiz getirme yeteneği verilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Olayların sosyolojik yönünü mukayeseli olarak açıklanmasını sağlar. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
|
|
DÖÇ-4 |
Sosyolojik olayların bilimsel yönlerinin analizi kabiliyetini geliştirir. Sosyolojik olayları değerlendirme yeteneği kazandırır. |
PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Günlük Yaşam Sosyolojisinde Temel Kavramlar, Epistemolojik Unsurlar; Kuramsal Yaklaşımlar: Neo-Marxist Akım İçinde Habermas, Heller; Fenomenolojik Yaklaşım İçinde Schutz, Berger ve Luckmann, Ardigo; Kuzey-Amerika Mikro Sosyolojisinden Goffman ve Garfinkel; Yeni Yaklaşımlar: Maffesoli; Pratik, Beden, Kuram: Foucault ve Bourdieu, de Certeau; Günlük Yaşamın Eleştirisi: Yeni-Freudcu Çalışmalar, Marxism ve Psikanaliz; Günlük Yaşamın Görülebilir Unsurları; Yaşam-dünyasında Yapılar; Popüler Yaşam Biçim ve Stratejileri; Sosyal Sınıflar ve Günlük Hayat; Günlük Hayat ve Toplumsal Cinsiyet. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Hayatta bir derdi olmak |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
2 |
Temel teorik yaklaşımlar: neo-marxis takım: Heller, Habermas, Lefebvre
|
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
3 |
Fenomenolojikyaklaşım:Schutz, Berger ve Luckmann, Ardigo |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
4 |
Kuzey-Amerika Mikrososyolojisi:Goffman ve Garfinkel |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
5 |
Günlük yaşam sosyolojisinin epistemolojik unsurları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
6 |
Günlük yaşamda bilinçdışı, pratik, iktidar: Freud, Bourdieu, Foucault |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
7 |
Günlük Yaşamın Eleştirisi: Yeni-Freudcu Çalışmalar, Marxism ve Psikanaliz |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Günlük yaşam sosyolojisinde çağdaş kuramsal çabalar: de Certeau, Maffesoli, Bovone, Smith |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
10 |
Günlük hayatın eleştirisi:Marksizmin Freud´u keşfi. |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
11 |
Günlük yaşamda yabancılaşma ve muhalefet:Lefebvre |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
12 |
Gerçeklik, benlik ve iktidar ilişkilerinde birey |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
13 |
Yaşam biçimleri ve tüketimin antropolojisi |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
14 |
Minimalizm, etik ve geç-kapitalizm; günlük yaşama direnme biçimleri:aşk ve estetik |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
15 |
Bir haddini bilme pratiği olarak yaşama sanatı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Heller, A. (1984) Everyday Life. London:RoutledgeandKegan Paul Heller, A. (1985) ThePower of Shame:ARationalPerspective. London:RoutledgeandKegan Paul. ch:3:Everyday Life, Rationality of Reason, Rationality of Intellect. Smith, D. E. (1987) TheEveryday World as Problematic. Boston:NortheasternUniversityPress. |