| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Omurgasız hayvanların sistematik ve morfolojik olarak tanıtılması, | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesindeki kuralları öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hayvan Morfolojisi, taksonomisi, ekolojileri, | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Sistematiğin Temel Prensipleri, Tür Kavramları, Hayvanların Canlılar Alemindeki Yeri, | |
| 2 | Protista: Bir Hücreli Hayvanlar, Mesozoa, Parazoa: Porifera, Eumetazoa: Radial Simetrili Hayvanlar: Coelenterata, Ctenophora | |
| 3 | Bilateral Simetrili Hayvanlar: Acoelomata: Platyhelminthes, Nemertini, Pseudocoelomata: Aschelminthes: Nematoda, Rotifera, Gastrotricha, Kinorhyncha, Nematomorpha, Acanthocephala, Gnathostomulida Eucoelomata: Annelida, Pogonophora | |
| 4 | Mollusca: Gastropoda, Bivalvia, Cephalopoda | |
| 5 | Arthropoda | |
| 6 | Arthropoda: Crustaceae | |
| 7 | Echinodermata | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kordalılara giriş. Genel karakterleri. Kordalıların sınıflandırılması,Aşağı kordalılar. Genel karakterleri. Sınıflandırması. Omurgalılar: omurgalıların genel karakterleri. Omurgalıların sınıflandırılması. | |
| 10 | Üst Klasis: Pisces: Klasis Agnatha, Klasis Placodermi, Klasis Chondrichthyes: genel karakterleri ve sınıflandırılması | |
| 11 | Osteichthyes | |
| 12 | Sudan karaya geçiş. Üst Klasis Tetrapoda: genel karakterleri ve sınıflandırılması. Klasis Amphibia: genel karakterleri ve sınıflandırılması. | |
| 13 | Klasis Reptilia: genel karakterleri ve sınıflandırılması. Ordo Testudinata: karakterleri ve sınıflandırılması. | |
| 14 | Squamata:Ordo Crocodilia; Aves | |
| 15 | Mammalia | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||