|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelerek Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak A1 İngilizce seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli sosyal içeriklerden seçilen metinleri kavrayıp İngilizce dil bilgisi kuralları içerisinde cümle kurabilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aile ve arkadaşları hakkında basit bilgiler verebilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir nesnenin fiyatını sorup anlayabilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Saatin kaç olduğunu sorup yanıtlayabilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Basit içerikli bir telefon görüşmesi yapabilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Günlük hayatta sık kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. |
PÇ-3 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geniş zaman, sıfatlar, zamirler, zaman edatları, tekil-çoğul isimler, isimler, sayılar, meslekler, ülkeler, diller ve milliyetler, kendini tanıtma, başkasını tanıtma, aile, spor, yiyecek ve içecek, saati söyleme, alfabe, telefonda konuşma, günler, günlük ifadeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Selamlaşma, kendini tanıtma, 'to be' fiili, sahiplik sıfatları: my, your. sayılar, çoğullar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
2 | Ülkeler, kişi zamirleri: he/she/they, sahiplik sıfatları: his/her | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
3 | Sahiplik zamirleri: his/her, sayılar, sıfatlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
4 | Meslekler, başkasını tanıtma, 'to be' fiili | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
5 | 'to be' fiilinin olumsuz ve soru hali, sık kullanılan ifadeler ve cümleler. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
6 | Sahiplik sıfatları: our/ their, sahiplik eki '-s', aile üyelerini tanımlama. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
7 | Sahiplik fiili: have/has, alfabe, telefon konuşmasını anlama, email adresini söyleme. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sevdiğin sporlar, yiyecek ve içecekler hakkında konuşma. Geniş zamanda cümleler kurma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
10 | Belirteçler: a/an.Diller ve milliyetler. Sayılar ve fiyatlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
11 | Saati söyleme, geniş zaman: he/she, sıklık zarfları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
12 | Birlikte kullanılan kelimeler, günler, zaman edatları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
13 | Soru sözcükleri, nesne zamirleri. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
14 | İşaret zamirleri: this/that, adjectives, kartpostal yazma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
15 | Ricada bulunma: Can I...?, Bir şehirdeki mekanlar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |