|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLGİN YAZLIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik ve elektronik devre temellerini öğretmek, ohm kanunu, kirchoff kanunu gibi temel kanunları öğretmek, thevenin ve norton yöntemleri ile devre çözümünü öğretmek, AC devre analizini, RL, RC ve RLC devreleri öğretmek, diyot ve transistör gibi yarı iletkenleri öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel elektrik devre kanunlarını anlar ve devre analizi yapar |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eşdeğer devre çözümü yapabilir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | AC dalga analizi yapabilir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | RC, RL ve RLC devre analizi yapabilir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Transformatör ve yarı iletkenleri tanır |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Diyot, transistör ve op-amp analizi yapabilir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, elektrik devreleri, ohm kanunu, kirchoff kanun, thevenin teoremi, norton teoremi, ac akım, ac devre analizi, RL devre analizi, RC devre analizi, RLC devreler, transformatörler, diyotlar, transistörler, op-amp. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | DC elektrik devreleri, ohm kanunu, enerji, güç | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Seri ve paralel direnç devreleri, kirchoff gerilim kanunu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kirchoff akım kanunu, akım bölücü devreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Wheatstone köprüsü, eşdeğer devre çözüm teknikleri, thevenin teoremi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Norton teoremi, süper pozisyon teoremi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Maksimum güç aktarımı, AC akım ve vektörel analiz | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | AC devrelerde indüktörler ve kapasitörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | RC devre analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | RL ve RLC devre analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Transformatörler, yarı iletkenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Diyotlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Transistörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Op-amplar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Elektronik Devreler Ders Notları", M. Danacı, ERÜ Müh. Fak. 2014 2-"Electronic Devices", Floyd, 9Ed. 3-"Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi", Boylestad and Nashelsky, MEB Yayınları, 1994 | |
2 | "Microelectronics", J.Millman, A.Grabel., McGraw-Hill Book Comp., 1987 2-"Microelectronic Circuits", Sedra and Smith., Oxford Uni. Press, 1998 | |
3 | Irwin, D., Basic Engineering Circuit Analysis, MacMillan Publishing, New York, 1990. | |
4 | J.W., Nilsson, S.A., Riedel, Introductory Circuits for Electrical and Computer Engineering, 1st Edition, Prentice-Hall, 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum dosyaları, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |