|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Windows programlama, temel bileşenleri ve özelliklerini öğrencilere vermek ve windows uygulamalarına geliştirmelerini sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel programlamanın temel kavramlarını ve mantığını tanır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 Veritabanı kurulumu, bakımı ve kontrollerini yapabilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Form ve bileşenleri forma yerleştirme işlemlerini yapar. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 Veritabanı kurulumu, bakımı ve kontrollerini yapabilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tıklama olaylarına kod yazmayı tanır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 Veritabanı kurulumu, bakımı ve kontrollerini yapabilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Görsel programlama uygulamalarını yapar |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 Veritabanı kurulumu, bakımı ve kontrollerini yapabilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çoklu uygulama geliştirme, mantıksal katmanların çoklu bileşenlerin içerisine bölümlenmesi, görsel programlama kavramları:form tasarlama ve C# da kod yazma , temel bileşenler:label, TextBox, Combobox, Button, Form ve bu bileşenlerin özellik ve olayları , listbox bileşeni ve metin dosya işlemleri , Visual Basic ile bileşen uygulamaları, veri bileşenlerinin veri tabanı içerisine konulması, ,NET çatısı, Ortak Runtime dili (CLR), VB kodlarının orta seviyeli dil içerisinde derlenmesi,, Sınıf kütüphane (FCL) çatısı, Windows, Web formları ve kontrolleri, Girdi çıktı I/O dosyası, düzenli ifadeler,çoklu form uygulamaları , pictureBox bileşeni ve grafik dosyaları , çok kullanılan bileşenler ,dosya ve klasör işlemleri , Diyalog kutuları , Uygulama ADO.NET , MS Access & MS SQL Server bağlantıları ve ilgili sınıflar , veritabanı uygulaması , heterojen ve çeşitli koleksiyonlar bilgisine sahiptir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çoklu uygulama geliştirme, mantıksal katmanların çoklu bileşenlerin içerisine bölümlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Görsel programlama kavramları:form tasarlama ve C# da kod yazma | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Temel bileşenler:Label, TextBox, Combobox, Button, Form ve bu bileşenlerin özellik ve olayları | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Listbox bileşeni ve metin dosya işlemleri, Visual Basic ile bileşen uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Veri bileşenlerinin veri tabanı içerisine konulması, NET çatısı, Ortak Runtime dili (CLR). | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | VB kodlarının orta seviyeli dil içerisinde derlenmesi, sınıf kütüphane (FCL) çatısı, Windows. | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Web formları ve kontrolleri, girdi çıktı I/O dosyası, düzenli ifadeler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çoklu form uygulamaları,PictureBox bileşeni ve grafik dosyaları, Çok kullanılan Bileşenler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Dosya ve klasör işlemleri - I | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Dosya ve klasör işlemleri - II | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Diyalog kutuları,Uygulama | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | ADO.NET, MS Access & MS SQL Server bağlantıları ve ilgili sınıflar | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Veritabanı uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Heterojen ve çeşitli koleksiyonlar | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Memik Yanik, Microsoft Visual C#, Seckin Yayinlari, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Memik Yanık, Microsoft Visual C#, Seçkin Yayınları, 2011. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 11 | 6 | 66 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 4 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |