Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM205 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM205 Adı: LOJİK DEVRELER VE TASARIM Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere ikili sayısal sistemi, lojik kapıları, boole fonksiyonlarını ve lojik kapılar ile sayısal tasarımının temellerini, sentezini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İkili sayısal sistemleri kavrar PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Boole cebri ve lojik kapıları kavrar PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Boole fonksiyonlarını farklı yöntemlerle basitleştirebilir PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kombinezonal ve Ardışıl Lojk Elemanlarla Devre Tasarlayabilir ve Analiz Edebilir PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İkili saysal sistemler, boole cebri ve lojik kapılar, boole fonksiyonlarının basitleştirilmesi, kombinezonal lojik, senkron lojik, msi ve pld elemanlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İkili sayısal sistemler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
2 Boole cebri ve Boole fonksiyonları Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
3 Kanonik ve standart biçimler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
4 Boole fonksiyonlarının cebirsel yöntemlerle sadeleştirilmesi Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
5 Sayısal lojik kapılar Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
6 Boole fonksiyonlarının diyagram yöntemi ile basitleştirilmesi Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
7 Boole fonksiyonlarının diyagram yöntemi ile basitleştirilmesi Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Kombinezonal lojik devreler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
10 Kombinezonal lojik devreler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
11 Toplayıcı ve çıkarıcı tasarımı Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
12 Sadece vedeğil ve veyadeğil kapılarıyla gerçekleme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
13 Kod çözücüler, kodlayıcılar Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
14 Tekilleyiciler, veri seçiciler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme,
15 Senkron lojik, flip floplar Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Moris Mano, Digital Design , 3rd edition, Prentice Hall, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, tahta, kalem

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 3 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 3 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 12 1 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 16 1 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120