|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayısal mantık sistemlerinin temel yapısını kavrar. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel bilgisayar organizasyonunu tasarlayabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Boolean Cebrini mantık devrelerin tasarımında kullanabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tümleşik mantık devreleri, tümleşik fonksiyonlar ve devreler, aritmetik fonksiyonlar ve devreler, ardışık mantık devreleri, asenkron ardışıl devreler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tümleşik mantık devreleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 | Tümleşik mantık devreleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 | Tümleşik mantık devreleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Tümleşik mantık devreleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Tümleşik mantık devreleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | Tümleşik fonksiyonlar ve devreler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Tümleşik fonksiyonlar ve devreler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tümleşik fonksiyonlar ve devreler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | Aritmetik fonksiyonlar ve devreler. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | Ardışık mantık devreleri. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | Ardışık mantık devreleri. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | Asenkron ardışıl devreler. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | Asenkron ardışıl devreler. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | Asenkron ardışıl devreler. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Moris Mano, Digital Design , 3rd edition, Prentice Hall, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 3 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 16 | 1 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |