|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgisayar mimarisi konusunda temel sorunları anlayabilmek ve bu sorunlara ilişkin farklı çözümleri analiz edebilmek. Farklı bilgisayar mimarisi paradigmalarını anlayabilmek ve çözümler konusunda pratik kazanabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar mimarisi konusundaki üst seviye kavramları anlar. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | RISC ve CISC mimari karakteristiklerinin ana farklılıklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilgisayarın hızının hesaplanması yöntemlerini bilir. |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bellek hiyerarşisi ve ön belleğin sistemdeki yerini, görevlerini ve nasıl organize edildiğini açıklayabilir. |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar mimarilerinde sistem performansını arttırmak için kullanılan teknolojiler, hesaplama sistemleri, paralel mimari özellikleri, bilgisayarın donanımsal çalışma prensipler ve bilgisayarların nasıl organize edildiği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayar mimarisi ve organizasyonuna giriş | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
2 | Bilgisayardaki mimari katmanlar | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
3 | Bilgisayarların gelişim evrimi ve performans | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
4 | Bellek organizasyonu ve ön belleğin sistemdeki yeri | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
5 | Cache bellek | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
6 | İç bellek teknolojisi | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
7 | Dış bellek | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giriş / Çıkış | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
10 | Bilgisayar aritmetiği | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
11 | Komut kümesi: Karakteristikleri ve fonksiyonları | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
12 | Komut kümesi: Adresleme modları ve formatlar | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
13 | İşlemci yapısı ve fonksiyonları | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
14 | RISC ve CISC Mimarileri | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
15 | RISC ve CISC Mimarileri | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Computer Organization and Architecture Designing for Performance: International Version 8th Edition William Stallings | |
2 | Computer Architecture Design and Performance- Barry Wilkinson, Prentice Hall,1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |