|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE BENDEŞ (emrebendes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çözümünün elle yapılması pratik olmayan karmaşık problemlerin yaklaşık sayısal çözümler ile nasıl çözüleceğinin anlatılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, ileri düzeydeki, analitik çözümü olan veya olmayan matematik problemlerini bilgisayar yardımıyla çözülebilmesini sağlayacak yöntemleri öğrenecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci, sayısal yöntemlerdeki hataların ve hesaplamaların yorumlanmasını yapabilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci, tek değişkenli ve doğrusal olmayan eşitliklerin çözümünü yapabilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci, integral ve türevin sayısal yöntemler ile nasıl çözülebileceğini bilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenci, sayısal enterpolasyon ve eğri uydurma yöntemlerinin kullanımını bilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayısal Analizin temel konuları olan Hatalar ve Yanlışlar, Eşitliklerin Köklerinin Bulunması, Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Denklem Takımlarının Çözümü, Sayısal Integral, Sayısal Türev, Fark Tablosu, Enterpolasyon, Eğri Uydurma ve Kısmi Diferansiyel Denklemler anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modelleme ve Mühendislik Problemlerinin Çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Nümerik Hesaplar, Yaklaşım, Yuvarlatma ve Kesme Hataları | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümü - Kapalı Yöntemler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümü - Açık Yöntemler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Polinomların Köklerinin Bulunması | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Lineer Sistemlerin Çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Lineer Olmayan Denklem Takımlarının Çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayısal Integral | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Enterpolasyon | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Enterpolasyon II | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Eğri Uydurma Yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Eğri Uydurma Yöntemleri II | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Diferansiyel Denklemlerin Çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Diferansiyel Denklemlerin Çözümü II | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Numerical Methods for Mathematics, Science and Engineering, J.H.Mathews, Prentice Hall | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Numerical Methods for Mathematics, Science and Engineering, J.H.Mathews, Prentice Hall |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |