Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM212 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM212 Adı: MOBİL PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, mobil ortam uygulamalarını programlama, kullanma ve dokümante etmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilir. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri oluşturabilir. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Cihaza özel yerel uygulamalar tasarlayabilir. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Ekip bazlı bir mobil uygulama üzerinde işbirliği yapabilir. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mobil işletim sistemleri, Market ve Ugulamaları, Ticari Boyutu, Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları, Web Servisleri, Resim Çekme, Video oynatma ve Serializing Data
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mobil işletim sistemleri Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum
2 Mobil işletim sistemleri market uygulamaları ve ticari boyutu Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum
3 ADT Plugin kullanarak ilk uygulama Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
4 Anroid uygulama geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
5 Anroid uygulama geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
6 Anroid uygulama geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
7 Anroid uygulama geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
8 Ara Sınav
9 Anroid uygulama geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
10 İki Boyutlu Grafikler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
11 Çoklu aktiviteler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
12 Google Maps API, GPS Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
13 Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
14 Resim Çekme, Video oynatma Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
15 Web Servisleri Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Advanced Android Application Development, Addison-Wesley Professional; Fourth edition ISBN-10: 0133892387
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 3 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 1 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90