|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, mobil ortam uygulamalarını programlama, kullanma ve dokümante etmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri oluşturabilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Cihaza özel yerel uygulamalar tasarlayabilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ekip bazlı bir mobil uygulama üzerinde işbirliği yapabilir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mobil işletim sistemleri, Market ve Ugulamaları, Ticari Boyutu, Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları, Web Servisleri, Resim Çekme, Video oynatma ve Serializing Data | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mobil işletim sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
2 | Mobil işletim sistemleri market uygulamaları ve ticari boyutu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
3 | ADT Plugin kullanarak ilk uygulama | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Anroid uygulama geliştirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Anroid uygulama geliştirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | Anroid uygulama geliştirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Anroid uygulama geliştirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anroid uygulama geliştirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | İki Boyutlu Grafikler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | Çoklu aktiviteler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | Google Maps API, GPS | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | Resim Çekme, Video oynatma | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | Web Servisleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Advanced Android Application Development, Addison-Wesley Professional; Fourth edition ISBN-10: 0133892387 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |