Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM310 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM310 Adı: GÖRÜNTÜ İŞLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBUBEKİR KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı temel görüntü işleme yöntem ve algoritmalarını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci görüntü İşlemenin temel kavramlarını öğrenir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenci görüntü işlemenin donanım, yazılım, sayısallaştırma, iyileştirme, kodlama, bölütleme, özellik anlama gibi temel konularını öğrenir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Student will understand how to apply such knowledge on real examples of image processing tasks. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenci görüntü işleme algoritmalarını analiz edebilir ve programlayabilir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenci görüntü işleme ile ilgili bir proje hazırlar, raporunu yazar ve sınıfta sunumunu yapar. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sayısal Görüntü Temelleri, Görüntü İyileştirme Teknikleri, Uzaysal Domende Filtreler, Renkli Görüntü İşleme, Görüntü Bölütleme, Morfolojik Görüntü İşleme, Doku Analizi, Görüntü Gösterimi ve Tanımlama, Görüntü Sıkıştırma, Hareket Analizi, Örüntü Tanıma, Görüntü İşleme Uygulamaları için Derin Öğrenme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
2 Sayısal Görüntü Temelleri Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
3 Görüntü İyileştirme Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
4 Uzaysal Domen Filtreleri Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
5 Renkli Görüntü İşleme Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
6 Görüntü Bölütleme Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
7 Görüntü Bölütleme II Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Morfolojik Görüntü İşleme Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
10 Görüntü Gösterimi ve Tanımlama Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
11 Hareket Analizi Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
12 Hareket Analizi II Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
13 Örüntü Tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
14 Örüntü Tanıma II Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
15 Görüntü İşleme Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Digital Image Processing 4th Edition, Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Addison Wesley
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Digital Image Processing 4th Edition, Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Addison Wesley, 2017; bilgisayar; projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 9 4 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 12 1 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90