|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı temel görüntü işleme yöntem ve algoritmalarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci görüntü İşlemenin temel kavramlarını öğrenir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci görüntü işlemenin donanım, yazılım, sayısallaştırma, iyileştirme, kodlama, bölütleme, özellik anlama gibi temel konularını öğrenir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Student will understand how to apply such knowledge on real examples of image processing tasks. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci görüntü işleme algoritmalarını analiz edebilir ve programlayabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenci görüntü işleme ile ilgili bir proje hazırlar, raporunu yazar ve sınıfta sunumunu yapar. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayısal Görüntü Temelleri, Görüntü İyileştirme Teknikleri, Uzaysal Domende Filtreler, Renkli Görüntü İşleme, Görüntü Bölütleme, Morfolojik Görüntü İşleme, Doku Analizi, Görüntü Gösterimi ve Tanımlama, Görüntü Sıkıştırma, Hareket Analizi, Örüntü Tanıma, Görüntü İşleme Uygulamaları için Derin Öğrenme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Sayısal Görüntü Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Görüntü İyileştirme Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Uzaysal Domen Filtreleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Renkli Görüntü İşleme | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Görüntü Bölütleme | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Görüntü Bölütleme II | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Morfolojik Görüntü İşleme | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Görüntü Gösterimi ve Tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Hareket Analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Hareket Analizi II | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Örüntü Tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Örüntü Tanıma II | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Görüntü İşleme Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Digital Image Processing 4th Edition, Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Addison Wesley | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Digital Image Processing 4th Edition, Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Addison Wesley, 2017; bilgisayar; projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 4 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |