|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Girişimcilik dersinin amacı, girişimcilik olgusunun teknik, sosyal, hukuki ve ekonomik boyutlarının bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Girişimcinin kim olduğunu ve girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Gerçek hayattan örneklerle girişimciliğin çerçevesini açıklayabilir ve girişimcilik konusunun farklı yönleri ve boyutlarını tartışabilir |
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında bilinç kazanır ve bu sorunlara çözüm arama yollarını açıklayabilir |
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Girişimciliğin ülke kalkınmasındaki rolü ve önemini açıklayabilir |
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste girişimcinin özellikleri, girişimcilikte cinsiyet faktörü, girişimcilik kültürü ve girişimcilik türleri incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve temel kavramlar | Kavram haritası yapma |
| 2 | Girişimci ve girişimcilik tanımları ile benzer kavramlardan farkları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Girişimcinin özellikleri, girişimci olma nedenleri ve stratejik girişimcilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Girişimciliğin Fonksiyonları ve girişimci olma şekilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Girişimcilik Süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Girişimcilik Kültürü, Etik ve Sosyal Sorumluluk | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Girişimcilik Kültürü, Etik ve Sosyal Sorumluluk (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Girişimcilik ve iş planı süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | İnovasyon ve girişimcilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | İnovasyon ve girişimcilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | İç girişimcilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Girişimciliği destekleyen kuruluşlar ve Türkiye'deki durum | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Girişimcilik ve KOSGEB destekleri konulu misafir konuşmacı sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karadal, H. (2016). Girişimcilik Bilgisi ve Stratejik Girişimcilik, İstanbul:Beta Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||