Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Dilbilimsel açıdan metin kavramını ve özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Metin türlerini ve metinlerin düzeye uygunluğuna ilişkin dilbilimsel değişkenleri bilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Türkçe öğretim programlarındaki metin seçme ölçütlerini bilir. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Türkçe öğretiminde kullanılacak öğretici metinlerin (makale, eleştiri, deneme, fıkra / köşe yazısı, sohbet, röportaj, gezi, anı / hatıra, günce, biyografi), kurmaca metinlerin (destan, masal, fabl, hikâye / öykü ve roman), lirik metinlerin (şiir), dramatik metinlerin (oyun) ve form yazıların (öz geçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan / duyuru, tutanak, tebliğ ve resmî yazılar) özellikleri; bunların Türkçe öğretim etkinliklerindeki kullanımının nasıl olması gerektiğine ilişkin konuları içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
2 |
Metin Kavramı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
3 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı açısından metin seçme ölçütleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
4 |
Tahkiye Esasına Dayalı Metinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
5 |
Roman ve Hikaye |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
6 |
Gezi Yazıları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
7 |
Masallar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Gezi Yazıları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
10 |
Manzum Metinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
11 |
Manzum Metin Nitelikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
12 |
Türkçe Öğretimi Programları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
13 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
14 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
15 |
Metin Tahlil Çalışmaları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Fenner, A-B. & D. Newby. (1999). Approaches to Materials Design in European Textbooks: lmplementing Principies of Authenticity, Learner Autonomy and Cultural Awareness. Graz: ECML. |
2 |
MEB (2019). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. |
3 |
MEB (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akademik Kitaplar |