Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Edebiyat dil ilişkisini açıklar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Filoloji biliminin ilkelerini kavrar. |
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sözlüklerin filolojik değerini kavrar. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerde çalışan insanlarla ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Türkçenin diğer dillerle olan ilişkisini kavrar. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerde çalışan insanlarla ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Türkçenin tarihi gelişimini, tarihi gelişim süreci içerisinde yazılı ve sözlü edebî ürünlerin bilimsel kaynaklık yönünü ortaya koymayı, sözlü edebiyat ürünlerinden yazılı edebiyat ürünlerine geçişi, Türkçenin yazıya aktarılmasında kullanılan alfabeleri ve bunların millî kimliğe olan etkilerini belirlemeyi, dini metinlerdeki dil görünümünü tespit etmeyi, Türkçenin etkileşimde bulunduğu dillerle olan ilişkisini inceleyerek dildeki değişimleri ve sebeplerini belirlemeye dönük konuları içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
2 |
Filoloji Bilimi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
3 |
Filoloji Biliminin Kaynakları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
4 |
Filoloji ve Diğer Disiplinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
5 |
Sözlü Edebiyat Ürünleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
6 |
Mitolojik Anlatılar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
7 |
Destanlar ve Efsaneler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yazı ve Alfabe |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
10 |
Alfabe |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
11 |
Filoloji ve Din |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
12 |
Dini Anlatılar ve Metinler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
13 |
Milli Kimlik ve Din |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
14 |
Dildeki Değişimler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
15 |
Diğer Dillerle İlişkiler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Tekin, Şinasi (2014). İştikakçının Köşesi.İstanbul: Dergah Yayınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akademik Kitaplar |